سرگذشت تلخ سپک تاکرای خوزستان و نخبگان این رشته ورزشی در خوزستان
سرگذشت تلخ سپک تاکرای خوزستان و نخبگان این رشته ورزشی در خوزستان

خواست خانواده سپک تاکرا از نهادهای بالادستی آن است که چگونه می توان در عرض چند سال یک رشته‌ی ورزشی را که مقام دار و افتخار آفرین بود ، به نیستی کامل برسانند که حتی یک بازیکن باقی نماند و تمام استعدادهای درخشان این رشته در کلیه‌ی رده‌های سنی از فعالیت باز بمانند؟

رشته سپک تاکرا شاخه های زیادی دارد که این ورزش اکنون تبدیل شده به تمرین وررش های مهیج دیگر که حتی دربیشتر تمرینات ورزش های دیگر استفاده می شود . خوزستان و جوانان شایسته خوزستانی مانند هر ورزش دیگر از پیشگامان این ورزش در سطح کشور می باشند .تیم سپک تاکرا استان خوزستان یکی از قدرت های کشور در میان سه تیم برتر کشور محسوب می شد  که بازیکنان و مربیان آن هم به تیم ملی راه یافته بودند.

اکنون فرصتی پیش آمده تا کارشناسان سپک تاکرا و جوانان شایسته این ورزش از مطالبی سخن بگویند که با توجه به سوء مدیریت های ورزش و جوانان استان خوزستان کمتر از آن ها صحبت به میان آمده است.

سپک تاکرا خوزستان درکل ۱۵ بازیکن داشت که در ادامه به سرنوشت برخی از آن ها اشاره می شود هرچند سوء مدیریت ها باعث شد تیمی در اهواز فعال نداشته باشد و فقط در شوشتر تیم فعال داشته باشد با این حال پنج بازیکن دراهواز می باشد که هیچ سالنی و هیچ تایمی برای تمرین آنان در اهواز در نظر نگرفته شده است. این در حالی است که بازیکنان اهواز همواره پای ثابت مسابقات ملی و جهانی بوده اند. استان خوزستان همواره در سطح ملی دارای جایگاه بود از برخی از این بازیکنان میتوان به سعید آسیابان ، عباس یزدانی ،محمدصفراحمدی ،شاهرخ بیداری ، حسین امیری وعباس بنی طریف اشاره کرد که جزء نفرات در اردو تیم ملی بودند.

سوء مدیریت ، مدیران ورزش و جوانان خوزستان باعث شد سه نفر از با استعدادترین ورزشکاران خوزستان و از خانواده سپک تاکرا بنام حسین امیری مربی تیم ملی ساحلی کشور (سپک تاکرا) ، سعید آسیابان و شاهرخ بیداری از بازیکنان تیم ملی که افراد شاخص این رشته در کشور بودند اکنون به کشور آلمان مهاجرت کنند. قصه پر غُصه سپک تاکرا آنجا بیشتر نمایان میشود که این سه نخبه ورزش استان و کشور اکنون در کشور آلمان فعالیت می کنند و توانستند با عملکرد مثبت خود طی چهار سال ، سه عنوان قهرمانی درسطح بین المللی با تیم ملی آلمان کسب کنند.

آنچه ورزشکاران این رشته از مدیریت ورزش و جوانان خوزستان همواره دیدند وعدهایی است که هیچ یک عملی نشده است ورزشکاران سپک تاکرا در تمام این سال ها در اکثر مواقع با هزینه شخصی خود به فعالیت ادامه می دادند. در دورانی که سپکتاکرا زیر نظر هیئت همگانی بود با حمایت حاج حمید سالمی در مسابقات سپک تاکرا کشور نام تیم خوزستان همواره بین سه تیم برتر کشوربود ، ولی برای حضور در مسابقات بازیکنان باید قراردادی داشته باشند  که این قرار دادها برای بازیکنان هیچ دریافتی  بهمراه نداشت،و بازیکنان با علاقه و غیرت خوزستانی خود در مسابقات شرکت میکردند ولی سوال اینجاست تا کی؟؟؟  عدم حضور در مسابقات سوئیس به دلیل تامین نشدن منابع مالی و عدم حمایت از جمله موارد تلخ برای حافظه ورزش استان خوزستان و خانواده سپک تاکرای استان است.

امکانات تیم از البسه ، توپ ، تور و کفش هزینه های سفر برای مسابقات نیز هم در بسیاری از موارد توسط  بازیکنان تهیه می شد. این موارد که منشاء آن سوء مدیریت در ورزش و جوانان استان خوزستان است سبب نزول در جایگاه خوزستان در میان سپک تاکرای کشور شود  و تیم های استان های دیگر جایگزین تیم های خوزستانی در سطح ملی و آسیا شوند. مطالبات و قراردادای های میان بازیکنان سپک تاکرای استان و مدیریت ورزش و جوانان تاکنون وصول نشد.

سوال اساسی و خواست خانواده سپک تاکرا این است که عملکرد مدیریت ورزش و جوانان خوزستان چگونه بوده است که نخبگان ورزشی خوزستان در سطح ملی اکنون بجای لباس تیم ملی ایران و پرچم ایران با لباس تیم های ملی کشورهای اروپایی و پرچم آنها توانستند مقام کسب کنند ؟ خواست خانواده سپک تاکرا از نهادهای بالادستی آن است که چگونه می توان در عرض چند سال یک رشته‌ی ورزشی را که مقام دار و افتخار آفرین بود ، به نیستی کامل برسانند که حتی یک بازیکن باقی نماند و تمام استعدادهای درخشان این رشته در کلیه‌ی رده‌های سنی از فعالیت باز بمانند؟