مدیرعامل فولاد اکسین: حضور پرقدرتی در عرصه رقابت فولاد جهان و تصاحب بازارهای بین‌المللی خواهیم داشت
مدیرعامل فولاد اکسین: حضور پرقدرتی در عرصه رقابت فولاد جهان و تصاحب بازارهای بین‌المللی خواهیم داشت
دشواری‌های جنگ اقتصادی نتوانست فرزندان ملت ایران در شرکت فولاد اکسین خوزستان را از تحول‌آفرینی و رکوردشکنی باز بدارد.

علی محمدی  مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در یادداشتی نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) در دو دهه گذشته، تاکید خاصی بر پیشبرد مسائل اقتصادی کشور داشته‌اند و در اکثر نام‌گذاری‌های سالانه کلیدواژه‌هایی چون رونق تولید را در کانون توجه مردم و نخبگان قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان در این یادداشت آمده است: در یکی از مهم‌ترین فرمایشات خود که راهنمای سرمایه انسانی متخصص و انقلابی فعال در عرصه اقتصاد کشور است، با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی خطاب به جوانان کشور فرمودند: شما هستید که باید این تاریخ را با عزت آن محفوظ نگه دارید؛ شما هستید که این بار مسئولیت را بر دوش دارید؛ خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی بلکه در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است.

تعبیر حکیمانه «سخت‌تر از جنگ نظامی» در شرایط فشارها و تحریم‌های ظالمانه، چراغ راهی شد تا فرزندان متخصص و مجرب این مرز و بوم در شرکت فولاد اکسین خوزستان با عزم و اراده انقلابی و جهادی، چشم‌اندازی روشن و امیدبخش را در عرصه صنعت فولاد کشور ترسیم کنند و رو به سوی آینده‌ای درخشان گام بردارند.

شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها تولیدکننده ورق‌های عریض و آلیاژی در خاورمیانه و یکی از هشت کارخانه تولیدکننده این محصول در جهان، نقش مهمی در خودکفایی اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی برعهده دارد. ظرفیت تولید بیش از یک میلیون و ۵٠ هزار تن در سال که در صنایع مختلف کشتی‌سازی، ساخت مخازن بزرگ، لوله‌های نفت و گاز و… کاربرد دارد، به این شرکت نقشی بی‌بدیل در عرصه صنعت کشور بخشیده است.

با وجود انواع محدودیت‌ها و تحریم‌ها، با هم‍دلی و هم‌افزایی که سال گذشته میان مجموعه مدیریتی، هیئت مدیره، کارشناسان و کارگران پرتلاش شرکت وجود داشته است، سالی به یادماندنی در تاریخ فولاد اکسین رقم خورد.

در این سال علاوه بر رکوردشکنی تولید، افزایش چشمگیر درآمدها و رشد قابل ملاحظه سودآوری شرکت و کسب رتبه نخست صادر کننده برتر کشوری را شاهد بودیم و هم‌زمان پروژه‌های توسعه‌ای شرکت مورد پیگیری قرار گرفته است.

اینک توجه و اراده مدیریت شرکت به راه‌اندازی کارخانه فولادسازی معطوف است تا پس از بهره‌برداری از آن و تامین اسلب کافی، علاوه بر رشد تولید ورق عریض فولادی، محصولات با ارزش افزوده بالا همچون فولاد زنگ‌نزن هم به سبد تولیدات شرکت اضافه شود؛ ضمن آنکه با اجرای این طرح علاوه بر کاهش حمل‌ونقل، کاهش انرژی و کاهش حوادث جاده‌ای، تامین مواد اولیه شرکت که موضوع بسیار مهم و اساسی در صنایع تولیدی است، رقم خواهد خورد.

دشواری‌های جنگ اقتصادی نتوانست فرزندان ملت ایران در شرکت فولاد اکسین خوزستان را از تحول‌آفرینی و رکوردشکنی باز بدارد. نه تنها این، بلکه با اجرایی شدن برنامه‌های توسعه‌ای شرکت، شاهد حضور پرقدرت در عرصه رقابت فولاد جهان و تصاحب بازارهای بین‌المللی خواهیم بود.

به جرات می‌توان گفت آنچه امروزه در فولاد اکسین خوزستان جریان دارد، تجلی واقعی شعار سال یعنی جهش تولید با حضور فعال و مشارکت فرزندان فرهیخته، متخصص و سرمایه انسانی غنی این مرز و بوم است و در سال جاری با همدلی و هم‌افزایی تمام ارکان شرکت و سخت‌کوشی و ایمان قلبی کارکنان و کارگران و بهره‌گیری از دانش و تجارب گران‌سنگ متخصصان بومی با پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای در جهت تحقق ظرفیت تولید اسمی، نام فولاد اکسین چون نگینی بی‌بدیل بر پیشانی اقتصاد کشور خواهد درخشید.