تداوم گرد و خاک در خوزستان ‌تا فردا/ پیش‌بینی کاهش دما و بارش باران
تداوم گرد و خاک در خوزستان ‌تا فردا/ پیش‌بینی کاهش دما و بارش باران
روز جمعه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان خوزستان تجربه خواهیم کرد.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در استان خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگویی رسانه‌ای، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تاثیر گرد و خاک عراقی بر برخی مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی خواهیم بود. به تدریج از بعد از ظهر به دلیل وزش بادهای جنوبی از شدت گرد و خاک کاسته خواهد شد.

وی افزود: فردا صبح نیز خیزش گرد و خاک محلی و موقتی با شدت کمتر مورد انتظار است. همچنین از بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان خوزستان وجود دارد.

سبزه‌زاری ادامه داد: در روز سه‌شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان خوزستان خواهد شد و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط تا شدید و ریزش تگرگ خواهد شد.

وی بیان کرد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال شرقی و شرقی خواهد بود. از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی خواهد داشت به طوری که روز جمعه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان خوزستان تجربه خواهیم کرد. شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته گتوند با ۴۰.۲ و ایذه با ۱۳.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۹.۷ و ۲۵.۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.