تاکید معاون وزیر نیرو بر نقش موثر روایتگری در تبیین اقدامات ماندگار صنعت آب و برق
تاکید معاون وزیر نیرو بر نقش موثر روایتگری در تبیین اقدامات ماندگار صنعت آب و برق
معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو بر اهمیت نقش موثر روایتگری در تبیین اقدامات ماندگار صنعت آب و برق تاکید کرد.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو بر اهمیت نقش موثر روایتگری در تبیین اقدامات ماندگار صنعت آب و برق تاکید کرد.

به گزارش کاوش اخبار، نخستین دوره آموزشی تربیت و تعالی راویان پیشرفت در وزارت نیرو یادواره شهید آوینی با حضور “مریم کارگرنجفی”معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو و رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت به میزبانی سازمان آب و برق خوزستان در اهواز آغاز شد.

مریم کارگرنجفی معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو در این دوره آموزشی گفت: خوزستان عظیم‌ترین، پیشرفته‌ترین و بزرگترین طرح‌های آب و برق را از گذشته تاکنون اجرایی کرده و امروز نیز میزبان اولین دوره تربیت و تعالی راویان پیشرفت شده است.

وی با توضیح ساختار وزارت نیرو و ارائه آمار مشترکان برق، آب و چا‌‌ه‌های کشاورزی و نحوه فعالیت در این وزارتخانه، افزود: وزارت نیرو در زمینه سدسازی و صنعت نیروگاهی در دنیا رتبه‌های برتر را در اختیار دارد و ۹۵ درصد تجهیزات نیروگاهی در کشور تولید می‌شود که نشان از ساختار نظام‌مند و علمی وزارتخانه است‌.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در وزارت نیرو رقم خورده است، تصریح کرد: در تابستان ۱۴۰۰ در زمینه تامین برق و آب به دلیل ناترازی با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که با برنامه‌ریزی منسجم و پیگیری اجرای این برنامه‌ها، تابستان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم و امسال نیز این موفقیت به دست خواهد آمد.

کارگر نجفی با ارائه آماری از دستاوردهای دو ساله وزارت نیرو در بخش‌های مختلف و استفاده از مشارکت مردم و ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها، تصریح کرد: پروژه‌های اولویت‌داری در وزارتخانه تعریف شده و وزیر به صورت هفتگی این پروژه‌ها را پیگیری می‌کند تا به نتیجه بنشیند.

وی اضافه کرد: لازمه تببین این اقدامات ماندگار که صورت گرفته اطلاع‌رسانی وسیع و روایت‌گری است که باید به صورت گسترده عملیاتی شود.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو بیان کرد: روابط عمومی‌ها در کنار اطلاع‌رسانی مبتنی با داده‌ای که انجام می‌دهند باید روایت‌گری را نیز سرلوحه کار خود گذاشته و اقدامات ویژه‌ای در این خصوص انجام دهند.

کارگر نجفی اظهار کرد: این اولین دوره مقدماتی تربیت مربی و تربیت راوی در صنعت آب و برق است که با شناسایی نیازها، دوره تکمیلی آن نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: حوزه دانش راویان و به روز بودن اطلاعات آنها، انتخاب روش‌های متناسب با سلیقه مخاطب و استفاده از روش‌های خلاق و نوآورانه در ارائه دستاوردها کمک خواهد کرد که اقدامات ارزنده صنعت آب و برق بهتر برای مخاطب نمایان شود و اثر گذار باشد.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو تصریح کرد: استفاده از تجارب دیگر دستگاه‌ها در امر روایت‌گری و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی که از آن غفلت شده است در این راه تاثیرگذار است.

کارگر نجفی با اشاره به تجربه موفق سازمان آب و برق خوزستان در برگزاری مدارس آموزشی پاییزه و دستاوردهای خوب این دوره‌ها، بیان کرد: صنعت آب و برق خوزستان ظرفیت‌های خوبی در اختیار دارد و برای میزبانی این دوره از سازمان آب و برق خوزستان تشکر می‌کنم.

وی همچنین با تسیلت درگذشت ۲ نفر از کارکنان سازمان آب و برق خوزستان در حادثه رانندگی برای مصدومان این حادثه آرزوی سلامتی و تندرستی کرد.

بر اساس این گزارش دوره آموزشی تربیت و تعالی راویان پیشرفت در وزارت نیرو یادواره شهید آوینی با حضور مدیران عامل و تعدادی از کارکنان صنعت آب و برق خوزستان به مدت ۳ روز ( ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت) به میزبانی سازمان آب و برق خوزستان در اهواز در حال برگزاری است.

در این دوره روایت‌هایی از دستاوردهای کلان صنعت آب و برق، اجرای برنامه میدانی راهیان پیشرفت، اصول روایتگری و سخنوری، آشنایی به تولید محتوا، خاطره‌نویسی و داستان‌سرایی، آشنایی با سند ملی روایت پیشرفت و تکالیف وزارت نیرو در اجرای این سند، روایت‌هایی از حماسه‌آفرینی دفاع مقدس و … برای شرکت‌کنندگان تشریح و آموزش داده خواهد شد.