صلح و سازش ۳۳ پرونده قصاص نفس در خوزستان
صلح و سازش ۳۳ پرونده قصاص نفس در خوزستان
رییس کل دادگستری خوزستان گفت: ۳۳ پرونده قصاص نفس در استان در پویش "به عشق امام رئوف می‌بخشم" به صلح و سازش ختم شد.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: ۳۳ پرونده قصاص نفس در استان در پویش “به عشق امام رئوف می‌بخشم” به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از دادگستری خوزستان ، علی دهقانی بیان‌کرد: پویش ” به عشق امام رئوف می‌بخشم ” از نیمه اسفند سال گذشته آغاز شد و تا دهم خردادماه امسال ادامه داشت که در این پویش با پیروی از اخلاق رافت‌آمیز این امام همام، ۳۳ فقره پرونده قصاص نفس در استان به صلح و سازش ختم شد که ۲۱ فقره آن با اعلام رضایت قطعی اولیای دم مختومه گردید.

وی افزود: ۱۲ فقره پرونده دیگر نیز در حال طی فرآیند اداری و ثبت رسمی سازش نامه و اجرایی نمودن مفاد آن از سوی طرفین است.

دهقانی ضمن قدردانی از اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر، صلح‌یاران، بزرگان و معتمدین در ایجاد اظهار کرد: چنانچه فرهنگ پسندیده گذشت و بخشش در جامعه نهادینه و ترویج یابد ، شاهد کاهش وقوع جرائم و رفع اختلافات و کدورت ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

سال گذشته با ورود دادگستری خوزستان و شورای حل اختلاف ۹۰۱ پرونده قضایی در استان به صلح و سازش ختم شد.

ترخیص ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی از بندر امام (ره) خوزستان با پیگیری های قضایی

رییس کل دادگستری خوزستان همچنین در خصوص پیگیری های قضایی برای ترخیص نهاده های دامی از بندر امام گفت: ۳۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی از ابتدای امسال تاکنون با نظارت و پیگیری‌های مستمر دادگستری استان از بندر امام خمینی (ره)، ترخیص شده است.

وی بیان کرد: بخشی از کالاهای وارد شده به بنادر استان به دلیل برخی مسائل اداری با مشکل ترخیص روبرو هستند که جهت جلوگیری از فساد این کالاها و وارد شدن خسارت به بیت المال و دفاع از حقوق عامه، پیگیری‌های لازم با همراهی و همکاری دستگاه‌های نظارتی و نهادهای متولی و مرتبط انجام گرفت.

دهقانی در خصوص ترخیص و بارگیری سایر کالاهای موجود در بندر امام(ره) نیز اظهار کرد: اقدامات و پیگیری‌های لازم از طریق مسئولان استانی و کشوری برای رفع موانع ترخیص این کالاها در حال انجام است تا زمینه ورود آنها به عرصه توزیع فراهم گردد.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: بازدیدها، سرکشی‌ها و نظارت بر بنادر در دستور کار مدیران قضایی استان و شهرستانی است اما برخی از مشکلات مربوط به سایر دستگاه‌هاست که انتظار می‌رود با عنایت به نیاز داخلی کشور و پیشگیری از هدر رفت این کالاها در شرایط آب و هوایی استان، نسبت به رفع اساسی این مشکلات تدابیر لازم اندیشیده و به کار گرفته شود.

اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی (ره) ۴۰ اسکله فعال دارد که باعث شده بزرگ‌ترین بندر فعال ایران باشد و سالانه ۳۰ میلیون تن کالا را پذیرش می‌کند.