مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان: سدهای استان سیلاب سامانه‌های بارشی را مهار کردند
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان: سدهای استان سیلاب سامانه‌های بارشی را مهار کردند
در حال حاضر ۸۱ درصد از ذخایر سدهای استان آبگیری شده و مجموع ذخیره سدهای استان به ۱۷۲۵۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از مهار سیلاب‌های سامانه بارشی توسط سدهای این استان خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار، عباس صدریان فر با اعلام این خبر اظهار داشت: طی ۱۰ روز گذشته و براساس هشدارهای هواشناسی و بررسی مدل هایی که در اختیار داشتیم، تمهیدات لازم را برای مدیریت مناسب حوضه های آبریز و سدها اتخاذ کردیم.

وی افزود: با توجه به عدم قطعیت این نوع سامانه های و بارشی و همچنین قرارگیری در روزهای پایانی آبگیری سدها، مدیریت بارشها رخ داده از پیچیدگی های فنی بالایی برخوردار بود که خوشبختانه با اقدامات به موقع کنترل گردید.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اعلام حوضه آبریز دز به عنوان بحرانی ترین حوضه آبریز در این سامانه بارشی، اضافه کرد: در حوضه آبریز دز با توجه به میزان انباشت پشت سد دز و میزان بارش های احتمالی در این بخش، طی روزهای گذشته و به منظور مدیریت مناسب حوضه آبریز حجم خالی سد جهت کنترل سیلاب افزایش داده شد.

صدریان فر تصریح کرد: در این سامانه بارشی دو موج قدرتمند در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت رخ داد که در روز اول با کاهش خروجی سد دز از همپوشانی فعالیت مسیل های پایین دست و خروجی سد و ایجاد خسارت جلوگیری شد و در روز دوم یک سیلاب با پیک دو هزار مترمکعب در ثانیه به صورت کامل مهار گردید.

وی گفت: در حال حاضر ۸۱ درصد از ذخایر سدهای استان آبگیری شده و مجموع ذخیره سدهای استان به ۱۷۲۵۶ میلیون مترمکعب رسیده است.