امام جمعه اهواز: مطالبه‌های کلان مردم‌ خوزستان به رییس جمهور انتقال داده شد
امام جمعه اهواز: مطالبه‌های کلان مردم‌ خوزستان به رییس جمهور انتقال داده شد
در صورت پاسخگویی به این مطالبات بخش زیادی از مشکلات مردم استان در زمینه های مختلف رفع خواهد شد.

 امام‌جمعه اهواز با اشاره به انتقال ۲۱ مورد مطالبه کلان مردم استان به رییس جمهور در سفر اخیر به خوزستان گفت: در صورت پاسخگویی به این مطالبات بخش زیادی از مشکلات مردم استان در زمینه های مختلف رفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهرستان بیان کرد: در چند روز اخیر دور دوم سفر استانی رییس جمهور را به خوزستان داشتیم البته وی هفت بار به استان سفر داشته است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه در این سفر، مطالبه های کلان مردمی بیان شده است افزود: یکی از این‌مطالبات مسئله مسکن است که در این بخش تلاش زیادی شروع شده و پیش بینی می شود اتفاق های خوبی در بخش مسکن شاهد باشیم.

وی ادامه داد: مسئله دیگر اشتغال است که در ۲۰ ماه اخیر چهار هزار و ۲۰۰ کارخانه و شرکت راکد با تلاش های دولت سیزدهم در کشور به چرخه تولید برگشتند و بیش از یکصد هزار جوان مشغول به کار شدند. از این تعداد ۱۶۰ واحد در خوزستان احیا شده است.

حجت الاسلام موسوی فرد ازدواج جوانان را از دیگر مطالبات دانست و افزود: اقدامات ارزنده ای در این بخش برای حمایت از زوج های جوان برنامه ریزی و در حال انجام است.

عفاف و حجاب یکی از محورهای سبک زندگی اسلامی

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: یکی از محور های سبک زندگی اسلامی وجود شاخصه عفاف در همه محورهای زندگی است.

وی گفت: از زیر شاخه ها سبک‌ زندگی اسلامی، خانواده است که سلول بنیادی جامعه محسوب می شود و همواره باید مورد توجه قرار داشته باشد.

امام جمعه اهواز نزدیکترین معنی به عفاف را تقوا بیان کرد کرد و گفت: اگر تقوا سرلوحه قرار گیرد، عفت و پاکدامنی رعایت شده است.

وی گفت: از اقسام عفت، عفت در کلام و گفتار ،عفت در نگاه، اندیشه و تفکر است که‌کنترل اندیشه و تفکر سخت ترین بخش نگهداری عفت است.

حجت الاسلام موسوی فرد افزود: عفت در کار، عفت در علم، عفت در صحنه جنگ، عفت در کشش های جنسی، عفت در شبکه های اجتماعی که همه اقشار با آن‌ها مواجه هستند را نیز باید مورد توجه قرار داد.

امام‌جمعه اهواز اظهار کرد: عفت در مال اندوزی و فقر و عفت در پوشش و حجاب از دیگر اقسام عفت است که حجاب ذیل زیست عفیفانه است و شامل زن و مرد می شود که در سبک زندگی اسلامی بسیار تاکید شده است.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: همراه و همگام بودن با امام‌زمان(عج) از دیگر لازمه های حکمت های غیبت امام عصر است لذا در فراز و فرودهای زندگی باید تلاش کنیم که ایمان خود را از دست ندهیم.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه دلالان در نوسانات قیمت بسیار اثر گذار هستند ادامه داد: بی تقوایی برخی و به ویژه دلال ها سبب نوسان های زیادی در قیمت ها شده است؛ به عنوان مثال در خرید و فروش مسکن و زمین، دلال ها اختلال زیادی ایجاد کرده اند.

امام‌جمعه اهواز بیان کرد: در بخش اشتغال نیز تا زمانی که خط تولید اضافه نشود و از نیروهای بومی استخدام نگردد در استان بیکاری کاهش نمی یابد.

وی همچنین ضمن‌ گرامیداشت هفته معلم افزود: معلم انقلابی از محورهای مهم بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب بود و دیگر ابعاد سخنان ایشان، نقشه راه ۲۰ سال آینده آموزش و پرورش را نیز ترسیم کرده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: در خوزستان آموزش و پرورش باید تیم های متخصص در حوزه های مختلف ایجاد کند تا فاصله های پیش آمده از اهداف اصلی تعلیم و تربیت جبران شود.

وی گفت: رتبه بندی معلمان فقط به این معنی نیست که به لحاظ معیشتی به معلم توجه شود البته این موضوع حق این قشر است اما در رتبه بندی باید توجه داشته باشیم که چندین فرآیند باید طی شود که تخصص در مهارت های گوناگون باید رعایت شود.

حجت الاسلام موسوی فرد اظهار کرد: یک معلم باید شاخصه های تدین، تخصص، تدبر، انقلابی بودن و افکار ناب شیعه را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: معلمی که در کلاس درس از دین بدگویی می کند و بنیان اعتقادی دانش آموز خود را خالی می کند؛ این فرد نباید در چرخه آموزش و پرورش باشد.

امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه معلم باید از دانشگاه فرهنگیان‌ جذب شود ادامه داد: معلم ها باید بنیه اعتقادی دانش آموز را تقویت و در رتبه بندی ها باید با درنظر گرفتن صلاحیت های عمومی و تخصصی افراد باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه اکثر جامعه معلم متدین و متعهد هستند و تردیدی در این موضوع نیست اظهار کرد: در بحث رتبه بندی معلم ها فقط مسئله معیشت نیست و باید دیگر شاخصه ها نیز رعایت شود.