خوزستان گرد و خاکی می‌شود
خوزستان گرد و خاکی می‌شود
همچنین از اواسط وقت فردا تا اواخر هفته وزش بادها به‌ویژه در مناطق جنوب، غرب و مرکز خوزستان متوسط تا نسبتاً شدید خواهد بود.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا در استان بر اثر برخاستن گرد و خاک خبر داد.

بع گزارش کاوش اخبار محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با رسانه‌ها بیان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با عبور موج ضعیفی از استان خوزستان ناپایداری‌های محلی و احتمال رگبار و رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای در ارتفاعات، شمال و شرق خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین از اواسط وقت فردا تا اواخر هفته وزش بادها به‌ویژه در مناطق جنوب، غرب و مرکز خوزستان متوسط تا نسبتاً شدید خواهد بود.

سبزه زاری ادامه داد: برخاستن گرد و خاک محلی و موقتی در بعد از ظهرها در مناطق غرب، جنوب غرب، جنوب و تا حدودی مرکز استان از اواسط وقت سه شنبه تا اواخر وقت پنجشنبه سبب کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه از اواسط وقت فردا تا اواخر روز جمعه شمال خلیج‌فارس مواج خواهد بود، اضافه کرد: همچنین از فردا افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و ساحلی استان دور از انتظار نیست.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۴۰.۲ و ایذه با ۱۰.۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند؛ همچنین در شبانه‌روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۴۰.۲ و حداقل به ۲۳.۴ درجه سانتی‌گراد رسیده است.