۲ موج بارندگی و کاهش دما در راه خوزستان
۲ موج بارندگی و کاهش دما در راه خوزستان
۲ سامانه بارشی از فردا ( یکشنبه) آسمان استان را فرا می گیرد که برهمین اساس دمای هوا از اواسط هفته نیز کاهش می یابد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: ۲ سامانه بارشی از فردا ( یکشنبه) آسمان استان را فرا می گیرد که برهمین اساس دمای هوا از اواسط هفته نیز کاهش می یابد.

به گزارش کاوش اخبار محمد سبزه زاری بیان کرد: در بررسی نقشه های هواشناسی، از فردا به تدریج جو استان در دامنه اثر سامانه بارشی قرار خواهد گرفت که به تناوب تا اواخر هفته سبب رگبار و رعد و برق به ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان، وزش بادهای متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق و احتمال بارش برف در ارتفاعات می شود.

وی افزود: موج اول این سامانه طی روز یکشنبه و موج دوم آن در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بر روی استان تاثیر می گذارد، پتانسیل بارشی موج دوم این سامانه بیشتر و از هسته سردتری نیز برخوردار است که باعث کاهش دما طی اواسط هفته در استان خواهد شد.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۲۷.۳ و ایذه با پنج درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداقل دمای اهواز ۱۳.۲ و حداکثر ۲۶.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی و بالا بودن ضرایب ناپایداری از اوایل وقت یکشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه هفته جاری به همراه رگبار و رعد و برق هشدار سطح زرد صادر کرد.