در عرضه ارز به سامانه نیما شاگرد اول هستیم/ هزینه‌ها بر اساس ارز آزاد و درآمدها بر اساس ارز نیمایی است/ این یکی از چالش‌های اصلی ما است
در عرضه ارز به سامانه نیما شاگرد اول هستیم/ هزینه‌ها بر اساس ارز آزاد و درآمدها بر اساس ارز نیمایی است/ این یکی از چالش‌های اصلی ما است
۱۰۰ درصد ارز وارداتی این شرکت در سامانه نیما عرضه می‌شود که مطمئناً در روند سودآوری و ارزش سهام تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: هزینه‌های این شرکت بر اساس ارز آزاد و درآمدها بر اساس ارز نیمایی است چرا که ۱۰۰ درصد ارز وارداتی این شرکت در سامانه نیما عرضه می‌شود که مطمئناً در روند سودآوری و ارزش سهام تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش کاوش اخبار امین ابراهیمی سه‌شنبه شب (۲۵ بهمن) در سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصزفی صنعت فولاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۶۰ درصد سبد تولیدی مجموعه فولاد خوزستان صادراتی است، گفت: ۴۰ درصد سبد تولیدی مصرف داخلی است که از این میزان ۸۰ درصد آن در داخل خوزستان به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه در عرضه ارز به سامانه نیما شاگرد اول هستیم، افزود: از سال ۹۷ تا الان نزدیک به ۳ میلیارد دلار تعهد عرضه ارز در سامانه نیما داشتیم که تا الان نزدیک به ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار عرضه کردیم که ۳۲۰ میلیون دلار بالاتر از تعهد ما بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: این وظیفه‌ای است که برای تنظیم بازار ارز بر عهده شرکت‌های بزرگ گذاشته شده است و باعث شده هزینه‌ها بر اساس ارز آزاد و فروش بر اساس ارز نیما باشد و در حال رایزنی با دولت هستیم تا بتوانیم این فاصله را یک فاصله منطقی بکنیم و عرضه ارز را اجازه بدهند در قالب بازارهای توافقی انجام بدهیم ولی با توجه به اینکه فولاد خوزستان تامین کننده ارز خیلی از صنایع است اجازه نخواهند داد که ارز را خارج از نیما به فروش برساند و این یکی از چالش‌های اصلی ما است.

ابراهیمی حمایت همه‌جانبه‌ی فولاد خوزستان از شرکت‌های دانش‌بنیان را راهبرد اصلی شرکت دانست و اظهار کرد: بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه، انعقاد قرارداد همکاری با دویست شرکت‌ دانش‌بنیان و همکاری مستمر با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی از جمله مواردی هستند که در فولاد خوزستان در حال انجام هستند.

وی افزود: در مجموعه شرکت فولاد خوزستان در حوزه شرکت های دانش بنیان در طی ۱۰ سال گذشته بیست و پنج هزار قطعه بومی‌سازی شده که ارزش آن معادل ۶۰۰ میلیون یورو است و در طی دو سال گذشته ۱۵۶۰ قطعه بومی سازی و میزان کنترل ارز از قطعات ساخته شده ۳۷ میلیون یورو بوده است.

مدیرعامل فولاد خوزستان با بیان اینکه در طی دو سال گذشته در حوزه مسئولیت اجتماعی بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه زیست محیطی تعریف شده است؛ عنوان کرد :۵۰۰ هزار هکتار زمین در اختیار شرکت فولاد خوزستان قرار گرفته است و بر اساس تعهدات سازمان محیط زیست باید ۱۰ درصد این زمین فضای سبز شود اما در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد کرده‌ایم.

ابراهیمی با اعلام اینکه در سال گذشته ۲۴ هکتار کمربند سبز با استفاده از درختان مثمر ایجاد شده است؛ گفت: تمام تلاش ما این است تا سال آینده یک پارک کوهستانی برای مردم خوزستان آماده کنیم.

وی ادامه داد: سالانه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی توسط شرکت فولاد خوزستان پرداخت می شود و در طی دو سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرداری ها پرداخت کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان یکی از مهمترین چالش های صنعت فولاد خوزستان را نگاه توسعه ای خواند و گفت: اگر بخواهیم این مجموعه در حوزه بازارهای رقابتی تداوم کسب و کار داشته باشد حتماً باید نگاه توسعه‌ای داشته باشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در شرکت فولاد خوزستان تمرکز در پروژه‌های زیرساختی است؛ تصریح کرد: ۱۷۶ پروژه به ارزش ۲۸ هزار میلیارد تومان برای تکمیل زنجیره تولید و چالش‌هایی که در حوزه آب و گاز داریم تعریف شده است.