۶۱ محکوم به قصاص از چوبه دار در خوزستان رهایی یافتند
 ۶۱ محکوم به قصاص از چوبه دار در خوزستان رهایی یافتند
معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: ۶۱ نفر محکوم به قصاص در خوزستان از ابتدای امسال تا کنون از چوبه دار رهایی یافتند.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: ۶۱ نفر محکوم به قصاص در خوزستان از ابتدای امسال تا کنون از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان، علیرضا باوی در نشست بررسی و راهکار حل و فصل پرونده های قتل عمد نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت اهواز بیان کرد: شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در سال گذشته نیز ۶۰ نفر محکوم به قصاص را از چوبه دار رها کردند.

وی گفت: به موجب این سنت حسنه که در کشور ترویج داده شد شورای حل اختلاف به یک نهاد اثرگذار و با اهمیت تبدیل شده که در سایه آن امنیت و آرامش در جامعه گسترش پیدا کرده و این نهاد مردمی در سراسر کشور فراگیر شده است.

باوی بر نقش اثر گذار شوراهای حل اختلاف در حل و فصل پرونده های اختلافات و دعاوی مردم تاکید کرد و گفت: شورای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در کشور رتبه اول از نظر میزان حل و فصل پرونده های قتل کسب کرده و این مرهون تلاش، کوشش و زحمات فراوان اعضای شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان است.

باوی بیان کرد: نقش بزرگان و ریش سفیدان در حل و فصل مشکلات نوجوانان و جوانان بسیار تاثیر گذار است.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان افزود: آگاه‌سازی و هویت بخشیدن به نوجوانان منجر به کاهش چشمگیر و پیشگیری از بزه در قشر آنان می شود و باید خانواده و نهاد های علمی و فرهنگی وظایف و نقش خود را در این خصوص بخوبی ایفا کنند.

مدیرکل زندان‌ها در این نشست گفت: برگزاری چنین جلساتی نتایج بسیار مطلوبی در حل و فصل پرونده ها زندانیان بخصوص مددجویان نوجوان که به هر دلایلی مرتکب بزه شده اند خواهد داشت و باید این نشست ها بصورت مستمر ادامه پیدا کند.

غلامرضا روشان اظهار داشت: شورای های حل اختلاف ویژه زندان ها در کاهش جمعیت کیفری تاثیر فراوانی دارند و تاکنون زندانیان زیادی به واسطه این نهاد از زندان های استان آزاد شدند.

در این نشست تعدادی از پرونده های مددجویان کانون اصلاح و تربیت اهواز جهت ایجاد صلح و سازش بررسی شد.