آمار فوت ناشی از کرونا در خوزستان از ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر فرا رفت
آمار فوت ناشی از کرونا در خوزستان از ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر فرا رفت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد افراد فوت شده بر اثر کرونا در خوزستان به ۱۰ هزار و ۲۰۲ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد افراد فوت شده بر اثر کرونا در خوزستان به ۱۰ هزار و ۲۰۲ نفر رسیده است.

محمدحسین سرمست رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد افراد فوتی ناشی از کرونا در خوزستان به ۱۰ هزار و ۲۰۲ نفر رسیده است.

وی افزود: کرونا مانند بسیاری از بیماری‌های دیگر، رفتاری است و برای پیشگیری از ابتلا به آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازم و ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آمادگی لازم برای مقابله با موج جدید بیماری کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان وجود دارد.

وی ادامه داد: اکنون ۸۰ درصد کار بیمارستان رازی به چرخه عادی بازگشته اما همچنان این بیمارستان در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی است.

هر فرد مبتلا به سوش جدید امیکرون تا ۱۹ نفر را مبتلا می‌کند

سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان نیز در ادامه، اظهار کرد: در پیک قبلی بیشتر فوتی ها دارای بیماری زمینه‌ای بودند یا اینکه واکسیناسیون آنها ناقص بود و بیشتر افراد سالم که واکسیناسیون آنها کامل بود در حد سرماخوردگی به کرونا مبتلا شدند.

وی افزود: در سوش جدید امیکرون هر فرد مبتلا می‌تواند ۱۸ یا ۱۹ نفر را مبتلا کند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: فرد مبتلا به یک سوش بیماری تا ۶ ماه نباید به عفونت مجدد مبتلا شود اما اگر ویروس دیگری در جامعه غالب شود، ممکن است حتی دو تا سه هفته پس از بهبودی نیز ابتلای مجدد رخ دهد.

وی ادامه داد: میزان پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال خوزستان ۸۵ درصد و نوبت دوم ۷۵ درصد است و از آنجا که ۳۴ درصد افراد بالای ۱۸ سال خوزستان واکسن نوبت سوم را دریافت کردند، ۶۶ درصد جامعه به بیماری حساس هستند و اگر ویروس وارد شود، مبتلا می‌شوند.

سید محمد علوی تصریح کرد: بر اساس آمار سامانه سیدا آموزش و پرورش، تاکنون ۹۸ هزار کودک پنج تا ۱۱ سال خوزستانی معادل ۱۲ درصد، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

وی بیان کرد: افرادی که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون‌ آنها گذشته باید یک دُز واکسن دریافت کنند یعنی مانند آنفلوآنزا هر فرد، سالانه به یک دُز واکسن کرونا نیاز دارد.

علوی در خصوص وضعیت مرزهای خوزستان اذعان کرد: از سه هفته پیش تردد در مرزها آزاد شده و مراقبت سندرومیک از نظر بیماری‌های مختلف انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: برای تردد از مرز تزریق دو دُز واکسن و داشتن تست منفی pcr مربوط به ۷۲ ساعت قبل الزامی است و در صورت مشکوک بودن فرد نباید اجازه ورود به اتباع خارجی داده شود. همچنین افراد ایرانی در مرز قرنطینه شوند که این کارها در حد توان انجام می‌شود.

  • منبع خبر : فارس