رهایی از چوبه دار پس از ۱۴ سال در اهواز/ بزرگان محلی برای حل مشکل وساطت کردند
رهایی از چوبه دار پس از ۱۴ سال در اهواز/ بزرگان محلی برای حل مشکل وساطت کردند
14 سال پیش در پی بروز اختلافی بین دو خانوار درگیری و نزاع رخ داد که در نهایت در این میان یک نفر بر اثر تیراندازی به قتل می‌رسد.

تسنیم: یک فرد محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم در اهواز پس از ۱۴ سال بخشیده شد.

رئیس شورای حل اختلاف خوزستان در این زمینه اظهار داشت: ۱۴ سال پیش در پی بروز اختلافی بین دو خانوار درگیری و نزاع رخ داد که در نهایت در این میان یک نفر بر اثر تیراندازی به قتل می‌رسد.

علیرضا باوی ادامه داد: با تشکیل پرونده در شعبه ۲ دادگاه کیفری یک خوزستان و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، در نهایت رأی بر محکومیت متهم به قصاص نفس صادر شد.

وی تصریح کرد: در این چند سال بزرگان و خیرین فراوانی برای جلب رضایت اولیای دم واسطه شدند، ولی نتیجه‌ حاصل نشد و خانواده مقتول بر قصاص قاتل اصرار داشتند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: پس از ارجاع پرونده به شعبه ۵۰ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، با هماهنگی دبیر شعب شورای حل اختلاف ویژه عشایر و همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح و دعوت از معتمدین محلی و برگزاری چندین جلسه و بحث و تبادل نظر، زمینه صلح و سازش بین طرفین حاصل شد و رضایت اولیای دم اخذ و قاتل پس از ۱۴ سال از چوبه دار نجات پیدا کرد و این پرونده با مصالحه مختومه شد.

وی در پایان بیان کرد: این مقام مسئول در سطح استان اقدامات بسیاری ارزشمندی در جهت آزادی زندانیان و ایجاد صلح و سازش بین پرونده‌ها از جمله پرونده‌های قتل صورت گرفته است و امیدواریم روز به روز این کار خیرخواهانه گسترش و توسعه پیدا کند.