۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان‌های خوزستان چشم انتظار آزادی هستند
۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان‌های خوزستان چشم انتظار آزادی هستند
قریب به 300نفر زندانی جرائم غیرعمد در حال حاضر در زندان‌های استان‌های خوزستان حبس و تحمل کیفر می‌کنند که قریب به چهارصد میلیارد تومان پول نیاز برای آزادی آنها است.

تسنیم: مدیرکل زندان‌های استان خوزستان گفت: قریب به ۳۰۰نفر زندانی جرائم غیرعمد در حال حاضر در زندان‌های استان‌های خوزستان حبس و تحمل کیفر می‌کنند که قریب به چهارصد میلیارد تومان پول نیاز برای آزادی آنها است.

 پژمان پروین در جشن آزادی زندانیان غیرعمد و حمایت از خانواده‌های نیازمند شهرستان دزفول که با حضور مسئولان شهرستان دزفول و خیرین برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ توانستیم تعداد ۳۷۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد که بدهی آنها مبلغی به ارزش بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود، در استان خوزستان از زندان آزاد کنیم.

پروین در ادامه ضمن قدردانی از مراجع قضایی استان خوزستان، اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و ۱۸۰میلیارد ریال اعسار توسط دادگاه صالحه پذیرفته شد؛ که مابقی این مبلغ ۱۶میلیارد ریال بابت صندوق و بیمه پرداخت و همچنین حدود ۶میلیارد و سیصد تومان آروده خود مددجویان بود که توسط خیرین پرداخت و زندانیان آزاد شدند.

وی ضمن قدردانی از شکات که از خودگذشتگی مالی داشته و از حق خودشان گذشتند،گفت: بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال در سطح استان خوزستان رضایت اخذ شکات را داشته‌ایم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خوزستان با اشاره به وضعیت زندانیان دزفول، با بیان اینکه در سال۱۴۰۰ در شهرستان دزفول ۵۵ زندایی جرایم غیرعمد با کمک ستاد دیه با مبلغی به ارزش یک میلیارد ریال تومان آزاد کردیم، افزود: همچنین با کمک خیرین خود شهرستان دزفول در سال گذشته چهل و پنج زندانی جرائم غیرعمد و مالی آزاد کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهرستان دزفول قریب به ۱۰۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌ دزفول آزاد شدند،گفت: قریب به هفتاد نفر جرائم غیرعمد در دزفول داشته که از این افراد پنجاه و دو نفر آنها محکوم مالی بوده و نیز هیجده نفر آنها نفقه و مهریه هستند.

پروین در ادامه افزود: هیجده زندانی در دزفول یک هزار و ۶۹۰سکه برای مهریه بدهکار بوده که در این باره باید حدود ۲۱۰میلیارد ریال برای آزادی آنها پرداخت بشود و همچنین محکومان مالی در درفول حدود ۳۳۰ میلیارد ریال بدهکار هستند که در مجموعه برای این هفتاد نفر زندانی در دزفول ۵۴۰میلیارد ریال برای آزادی آنها نیاز است.

وی در ادامه به وضیت زندانیان استان خوزستان اشاره کرد و افزود: قریب به ۳۰۰نفر زندانی جرائم غیرعمد در حال حاضر در زندان‌های استان‌های خوزستان حبس و تحمل کیفر می‌کنند که قریب به چهارصد میلیارد تومان پول نیاز برای آزادی آنها است.