مشکلاتِ مردم ایذه با دامداری و کشاورزی حل نمی‌شود/ دولت سهم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شرق خوزستان را اجرایی کند
مشکلاتِ مردم ایذه با دامداری و کشاورزی حل نمی‌شود/ دولت سهم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شرق خوزستان را اجرایی کند
نماینده مردم شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه حل رفع مشکلات مردم این منطقه اجرای سهم آن در طرح 550 هزار هکتاری است.

نماینده مردم شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه حل رفع مشکلات مردم این منطقه اجرای سهم آن در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است.

عبدالله ایزدپناه نماینده مردم شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در حاشیه برنامه سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان ایذه اظهار کرد: فقر و کمبود امکانات در شهرستان‌های این حوزه بیداد می‌کند و تکیه گاه مردم این مناطق کشاورزی و دامداری است که به دلیل خشکسالی تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هیچ صنعتی در شهرستان‌های های ایذه، باغملک و دزپارت وجود ندارد و شغل کشاورزی و دامپروری تنها کار بسیاری از مردم این مناطق است، گفت: بدون شک کار گلخانه و گندم نمی‌تواند مشکلات ۴۰۰ هزار نفر در این مناطق را حل کند.

نماینده مردم شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقر در تمام استان خوزستان وجود دارد، ادامه داد: انتظار می‌رود مسؤولان دولتی در سفرهای خود به استان خوزستان همه مناطق استان را مورد بازدید قرار دهند و مشکلات شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت را ببینند و مورد بررسی قرار دهند.

ایزدپناه با بیان اینکه مشکلات مردم خواست نظام، رهبری و امام راحل نیست و این برخی مسؤولان در دولت‌ها بودند که در حق مردم کوتاهی کردند، اضافه کرد: دامپروری و کشاورزی سنتی در شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت کاری را از پیش نمی‌برد و اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی ادامه داد: آب دریاچه سد کارون ۳ به طول ۶۰ کیلومتر و رود کارون به طول بیش از ۵۰ کیلومتر از در شهرستان ایذه و دزپارت قرار دارد و ۲۰ سال فقط صحبت تامین آب مورد نیاز مردم از طریق این آب مطرح است.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چرا مردم پایین دست سد کارون ۳ نتوانند از آب استفاده کنند؟ جایی که زمین مساعد وجود داشته باشد، آب نیز در آن جریان داشته باشد و مردم نتوانند از آن استفاده کنند ظلم است.

  • منبع خبر : فارس