نارضایتی مردم از شهردار هزینه‌ساز رودزرد ماشین+ تصاویر
نارضایتی مردم از شهردار هزینه‌ساز رودزرد ماشین+ تصاویر
اقدامات هیجانی در تعریض خیابان‌های این روستا_شهر بیشتر گویا با هدف کارنامه‌سازی در رودزرد ماشین انجام می‌شود.

با وجود آنکه زمان اندکی از شهر شدن “رودزرد ماشین” از توابع شهرستان رامهرمز می‌گذرد اما رفتارهای شهردار این شهر تازه تاسیس که اولین تجربه مدیریتی آن است، صدای مردم را درآورده و خیلی از آنها حتی اظهار کرده‌اند که حاضرند به همان عنوان روستای سابق برگردند چرا که شهر شدن نه تنها مشکلات آنها را کمتر نکرده بلکه باعث شده که زندگی آنها نیز مختل شود و حتی خانه‌های آبا و اجدادیشان تخریب شود.

به گزارش کاوش اخبار آنگونه که برخی از اهالی این شهر گفته‌اند ظاهرا شهرداری این شهر اعتقادی به کسب رضایت شهروندان در اجرای پروژه‌های عمرانی ندارد و با زبان ماشین‌آلات راهسازی با مردم حرف می‌زند و به بهانه تعریض خیابان اصلی، بخشی از خانه‌هایی که شاید تنها سرمایه مردم این شهر باشند را تخریب می‌کند بدون آنکه بخواهد مردم را قانع کند و یا هزینه‌ای به صاحبان این خانه‌ها بپردازد.

در یکی از این موارد در آستانه سال نو با هدف تعریض خیابان اصلی، محدوده و حریم چند خانه را با وسایل راهسازی شخم می‌زنند و حتی انشعابات آب آنها را قطع و چاه فاضلاب آنها را نیز که به صورت جذبی است تخریب می‌کنند. بدون آنکه برایشان مهم باشد اهالی این منازل در آستانه تعطیلات سال نو چگونه زندگی را سر خواهند کرد و حتی به گفته اهالی با صاحبان خانه‌ها نیز درگیر می‌شوند.

با وجود آنکه بیش از دو هفته از این اقدام شهرداری و ایجاد نارضایتی در بین مردم می‌گذرد اما کماکان به گفته ساکنین این منازل اقدامی از سوی شهرداری برای رفع این مشکل نمی‌شود تا کماکان مشکل سرویس بهداشتی داشته باشند. هرچند به گفته برخی از اهالی این خانه‌ها، این اقدام شهرداری علاوه بر تعریض مسیر ارتباطی، شاید اهداف پشت پرده‌ دیگری نیز داشته باشد و هدف ایجاد یک مسیر ارتباطی به یک نقطه خاص از شهر باشد.

اقدامات هیجانی در تعریض خیابان‌های این روستا_شهر که رنگ و بوی کارنامه سازی به خود گرفته در حالی است که مسیر ارتباطی این شهر یک مسیر صادراتی و حتی ارتباطی بین چند شهر نیست و بار ترافیکی چندانی ندارد اما بی‌توجه به موقعیت و توپولوژی جغرافیایی آن، اندک سرمایه‌ای که به این شهر تعلق می‌گیرد در حال هزینه شدن است بدون آنکه رضایت اهالی جذب و یا به سایر معضلات این شهر تازه تاسیس پرداخته شود.

 به گفته ساکنین این شهر، یکی از دلایل پاسخگو نبودن شهرداری به مردم به ضعف عملکردی شورا بر‌می‌گردد که نظارتی بر عملکرد آن ندارند و شهردار را خودمختار کرده‌اند که هرگونه که‌ می‌خواهد با مردم رفتار و هزینه تراشی کند. چه هزینه‌های اقتصادی برای شهرداری و مردم و چه هزینه‌های از جنس نارضایتی در بین مردم و بدبینی آنها به مسئولین کشور.