امام جمعه اهواز: با ۳ ماه کار نباید انتظار معجزه از دولت داشت/ مدیریت صحیح منابع آبی و دعای باران تنها راه حل تنش آبی کشور
امام جمعه اهواز: با ۳ ماه کار نباید انتظار معجزه از دولت داشت/ مدیریت صحیح منابع آبی و دعای باران تنها راه حل تنش آبی کشور

امام جمعه اهوا با قرآئت دعای طلب باران در نماز جمعه این هفته اهواز، مدیریت صحیح منابع آبی کشور و دعای باران را تنها راه حل مسئله تنش آبی کشور دانست.

تسنیم: امام جمعه اهوا با قرآئت دعای طلب باران در نماز جمعه این هفته اهواز، مدیریت صحیح منابع آبی کشور و دعای باران را تنها راه حل مسئله تنش آبی کشور دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، در خطبه‌ اول نماز جمعه در مصلی مهدیه اهواز با بیان اینکه مصرف گرایی صرف ممکن است جامعه را به تباهی بکشد، علم مدیریت صرف صحیح را مورد تاکید دین بیان کرد.

وی با بیان داستان حضرت موسوی(ع) در نبرد با قارون، یک نمونه بارز از مصرف گرایی صرف و فساد بیان کرد و افزود: قارون در ابتدا از پیروان حضرت موسوی بود و ایمان داشت اما مصرف گرایی و سوء استفاده از مواهب الهی او را به قعر آتش و فساد کشاند و سرانجام وی تباهی و مرگ ناگوار بود.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: ثروت اندوزی اگر در مسیر ساختن آخرت باشد بسیار مورد نکوهش قرار گرفته است ولی اگر در مسیر فسادزایی و تجاوز و ظلم به دیگران به کار گرفته شود، فسادزا است.

حجت‌الاسلام موسوی فرد ضمن اشاره به برخی داستان‌ها از فسادزایی خاندان پهلوی، زندگی ساده رهبری معظم انقلاب را الگوی همه مدیران بیان کرد و گفت: هنگامی که عالی‌ترین مقام کشور یک زندگی ساده و بدور از تجملات دارند، داشتن برخی زندگی تجملاتی برای برخی مسئولان کشوری قابل قبول نیست.

وی همچنین تنش آبی موجود در استان را مسئله جدی در تمام کشور بیان کرد و گفت: مسئله تنش آبی در تمام کشور مطرح است و تمام استان‌های کشور درگیر موضوع کم آبی هستند که تنها راهکار آن دعای طلب باران در کنار تلاش برای مدیریت صحیح بر منابع آبی کشور است.

امام جمعه اهواز در خطبه دوم نماز این هفته، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستا، ایشان را الگوی یک زن مسلمان و شجاع و متدبر خواند و افزود: حضرت زینب کبرا نشان داد که زنان نقشی مهم در تاریخ دارند و هیچگاه در حاشیه نبودند بلکه در اصل تاریخ حضور موثر داشتند.

حجت‌الاسلام موسوی فرد در پاسخ به سوال علت افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی در طی چند مدت اخیر در کشور گفت: آنچه که مسئله جدی اقتصادی کشور است، معیوب بودن زیرساخت‌های اقتصادی کشور است که نباید انتظار داشت در طی کوتاهترین زمان ممکن حل و فصل کرد و باید حداقل یک سال زمان به دولت داد.

وی همچنین در خصوص تفاوت مذاکرات دولت فعلی با دولت قبل با طرف‌های خارجی گفت: این دولت مذاکرات را برای حل مسائل کشور دنبال می‌کند و اگر مذاکرات نتیجه بخش نباشد خود را وارد یک برجام نافرجام دیگر نمی‌کند.