نبود جاده مناسب و کمبود آب آشامیدنی مهم‌ترین مشکلات ایذه و باغملک است
نبود جاده مناسب و کمبود آب آشامیدنی مهم‌ترین مشکلات ایذه و باغملک است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: اغلب روستاهای ایذه و باغملک مشکل آب آشامیدنی دارند لذا از دستگاه‌های ذیربط انتظار داریم برای حل مشکل آب این مناطق به طور جدی ورود کنند. به گزارش کاوش اخبار عبداله ایزدپناه شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان های ایذه و باغملک در استانداری […]

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: اغلب روستاهای ایذه و باغملک مشکل آب آشامیدنی دارند لذا از دستگاه‌های ذیربط انتظار داریم برای حل مشکل آب این مناطق به طور جدی ورود کنند.

به گزارش کاوش اخبار عبداله ایزدپناه شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان های ایذه و باغملک در استانداری خوزستان بیان کرد: نبود راه و جاده مناسب و کمبود آب آشامیدنی مهم ترین مشکلات شهرستان های ایذه و باغملک می باشد و امید است بر اساس جدول زمان بندی هر چه زودتر شاهد به نتیجه رسیدن پروژه های استان و این ۲ شهرستان در حوزه های یادشده باشیم.

وی اظهار داشت: بالغ بر ۷۰۰ روستا در شهرستان های ایذه و باغملک وجود دارد که با کمبودها و مشکلات فراوانی درگیر هستند و برای حل مشکلات این مناطق نیاز به همکاری همه جانبه و تلاش شبانه روزی است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از موانع تامین آب در شهرستان باغملک به سرانجام نرسیدن پروژه آبرسانی شهر میداوود به طول ۱۲کیلومتر است که تاکنون ۹ کیلومتر آن اجرا شده ولی پروه متوقف شده است.

وی گفت: اگر این پروژه افتتاح شود بعد از ۳۰ سال مشکل تامین آب منطقه میداوود باغملک و روستاهای اطراف آن حل خواهد شد.

ایزد پناه ادامه داد: منطقه صیدون باغملک نیز با مشکل تامین آب شرب مواجه است، مدت یک سال است که در این منطقه چاه آب حفر شده است و در صورت تجهیز این چاه و در مدار قرار گرفتن آن روستاهای زیادی در اطراف این شهر از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

در ادامه این نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به طرح ابرار در استان گفت: با اجرای طرح ابرار ۵۰۰ کیلومتر از جاده های روستایی خوزستان آسفالت می شود.

غلامعباس بهرامی نیا افزود: متاسفانه برای اجرای این پروژه با مشکل تامین قیر مواجه هستیم ضمن اینکه برای اجرای این پروژه مناقصه برگزار شد که متقاضی نداشت و برای دومین بار مناقصه آن در حال برگزاری است.

شهرستان ایذه در ۱۸۳ کیلومتری شمال شرق مرکز استان خوزستان واقع است.

شهرستان باغملک از هشت دهستان تشکیل شده‌است که اکثر روستاهای آن با مشکل کم‌آبی مواجه اند، آب بیشتر این روستاها به صورت جیره‌بندی و ۲ تا سه ساعت در شبانه‌روز تامین می‌شود.

 

منبع: ایرنا