سود سرمایه‌گذاری از بیت المال باید به جیب مردم برود
سود سرمایه‌گذاری از بیت المال باید به جیب مردم برود

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: هرکجا از بیت المال سرمایه گذاری می‌شود سود آن باید به جیب مردم برود.

به گزارش کاوش، پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان کشور در حاشیه حضور در شهرستان دزفول و بازدید از کارخانه دوده فام کربن بلک این شهرستان اظهار کرد: پیام ۹ دی به تمام ما مردم است و این پیام بیانگر این است که ضامن نظام مردم هستند هر فتنه و مشکلی باشد مردم در صحنه بیایند حل می‌شود به عبارتی مردم عصای موسایی امام عزیزمان هستند و حضور مردم باطل هر سحری است.

وی افزود: در حکومت‌داری باید مردم‌داری کرد اگر مردم از هر حکومتی جدا شوند آن حکومت از بین می‌رود، مردم ما خواسته زیادی ندارند نیازها و درخواستشان حداقلی است که حتماً حل شدنی هستند درواقع مردم مطالباتی از حکومت دارد که شدنی است.

رییس بنیاد مستضعفان کشور گفت: هم در بنیاد هم دیگر مسوولین باید حواسمان به مردم باشد، سود این کارخانه باید به جیب مردم برود بالاخره کارخانه نزدیک شهر است و باید دید چه سودی به مردم می‌دهد.

وی ادامه داد: فقط اشتغال به‌عنوان سود کفایت بخش نیست هر کجا که از بیت المال سرمایه‌گذاری می‌شود باید نفع آن به جیب مردم برود.

پرویز فتاح تصریح کرد: کارخانه دودزا و آلوده‌ست که باید حقی برای مردم دزفول در نظر گرفت همچنین در بندر امام خمینی نیز چند هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده اما چند کیلومتر آن طرف‌تر کارخانه‌ها و پتروشیمی‌ها مردم با وضعیت نابسامانی زندگی می‌کنند که باید پرسید با این هزینه سرمایه‌گذاری و درآمد نمی‌شود، زندگی مردم را سامان داد؟

وی بیان کرد: باید به اطراف کارخانه‌ها هم نگاه کرده نمی‌شود فقط نگاه را معطوف به کارخانه‌ها نمود چراکه این کارخانه‌ها در اطراف شهر هستند و اگر از اول با این تفکر کار می‌کردیم هیچ بی‌خانمانی وجود نداشت.

فتاح اذعان کرد: توسعه کارخانه دودفام دزفول را مصوب کردیم اما با همان درایت ایرانی سازی و باید توجه داشت که هر خریدی از داخل به اشتغال کشور خودمان نیز کمک می کند و بصورت مستقیم و غیرمستقیم مردم را مشغول به کار خواهد نمود.

وی اظهار کرد: در اولین فرصت از سال آینده فاز سوم این کارخانه با ظرفیت ۶۰ هزار تن در سال باید روی خط بیاید و اگر مطالعات بخوبی پیش رود و بازار فروش مهیا شود با افتتاح فاز چهارم هم نیز موافق هستیم.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور افزود: بخشی از سهام را باید در بورس به فروش رساند که مردم هم در سود آن سهیم شوند و همچنین منابعی هم وارد کارخانه شود.

وی ادامه داد: به نیت حاج قاسم سلیمانی هم به تمام ایتام شهرستان دزفول نیز هدیه‌ای اهدا خواهد شد و برای محرومان نیز پنج هزار بسته معیشتی فراهم خواهد شد.

منبع: فارس