از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در شبکه های انتقال و توزیع خوزستان هزینه شد
از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در شبکه های انتقال و توزیع خوزستان هزینه شد

 مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برق در خوزستان نقش بسیار حیاتی تری را در زندگی مردم ایفا می کند و به همین دلیل صنعت برق توجه ویژه ای به این استان دارد.

به گزارش کاوش اخبار، محمد حسن متولی زاده در آیین افتتاح پروژه های صنعت برق خوزستان در سی امین پویش هر هفته_ الفب ایران که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بیان کرد: از سال 1392 تاکنون علاوه بر بهره برداری از چندین نیروگاه بزرگ با ظرفیت بیش از یک هزار و 800 مگاوات بالغ بر 6 هزار و 100 میلیارد تومان در شبکه های انتقال و توزیع خوزستان هزینه شد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: امروز هم با دستور جنابعالی 9 پروژه بزرگ در هفت شهرستان استان خوزستان شامل پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع، نیروگاه های تولید پراکنده حرارتی، خورشیدی و برق آبی کوچک با مجموعه یک هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی صورت گرفته بیان کرد: از سال 1392 تاکنون بیش از 430 هزار مشترک جدید در خوزستان برق دار شده و بیش از 25 درصد افزایش تعداد مشترکین در این استان داشتیم اما خوشبختانه با همکاری و مشارکت مردم در چند سال اخیر بار مصرف در تابستان به خوبی مدیریت شده و نقش مؤثری در کنترل بار پیک کشور داشته است.

متولی زاده یادآور شد: از سال 1392 تاکنون با سرمایه گذاری های انجام شده تلفات برق در استان خوزستان بیش از 50 درصد کاهش یافته که سهم بسیار مؤثری در کاهش تلفات برق در شبکه کشور داشته است؛ همچنین با اقدامات انجام شده برای مقاوم سازی شبکه در مقابل ریزگردها خوشبختانه پایداری و کیفیت برق به میزان بسیار قابل ملاحظه ای افزایش یافت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر خدمات غیر حضوری در خوزستان کامل شده و مردم این استان برای دریافت خدمات نیاز به مراجعه حضوری به ادارات برق ندارند.

مدیرعامل شرکت توانیر در پاسخ به سؤال رئیس جمهور مبنی بر اینکه یکی از مشکلاتی که در برق خوزستان در سال های قبل داشتیم زمانی بود که با بارندگی کم و بعد هم گرد و غبار مشکل قطعی برق ایجاد می کرد آیا برطرف شده گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار مؤثری در این زمینه انجام شده که اولین مورد توسعه ناوگان مقره شو یا شستشوی تجهیزات هست، زمان حادثه دو دستگاه داشتیم که در حال حاضر به 47 دستگاه افزایش پیدا کرده و بزرگترین ناوگان شستشوی تجهیزات برقی در استان خوزستان مستقر است.

متولی زاده اضافه کرد: حجم عایق بندی و تجهیزات شبکه برق بیش از 700 درصد افزایش پیدا کرده و همچنین در زمینه احداث شبکه های عایق گازی که در مقابل ریزگردها مقاوم هستند، پروژه های بسیاری داشتیم. بیش از هفت هزار و 700 کیلومتر شبکه های هوایی به کابل های خودنگهدار تبدیل و همه اقدامات به کاهش بیش از 80 درصدی خاموشی ها در استان خوزستان منجر شده است.