آینده‌نگری و برنامه‌ریزی در سازمان آتش‌نشانی اهواز لازم است
آینده‌نگری و برنامه‌ریزی در سازمان آتش‌نشانی اهواز لازم است

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بر لزوم آینده‌نگری و برنامه‌ریزی برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تأکید کرد.

سید کریم حسینی ظهر امروز در بازدید از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت هفتم مهرماه روز ایمنی و مأموران و پرسنل فعال در بخش آتش‌نشانی، به عنوان خادم مردم در مجلس شورای اسلامی هم در بین آنها حضور داشتم و مشکلات و چالش‌هایی را که با آن روبه‌رو هستند، از نزدیک شنیدم.

وی افزود: از زحمات آتش‌نشانانی تقدیر و تشکر می‌شود که در هر حادثه این شهر حضور پیدا می‌کنند و در تمامی سال برای خدمات‌رسانی به شهروندان در حالت آماده باش هستند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان ضمن تقدیر از توجه ویژه شهردار کلان‌شهر اهواز به آتش‌نشانی و ایمنی شهر، تصریح کرد: از مدیریت موفق سازمان آتش‌نشانی، معاونان آنها و تک‌تک پرسنل و مأموران آنها در بخش‌های مختلف نیز تشکر می‌کنیم.

حسینی به لزوم آینده‌نگری و برنامه‌ریزی برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: باید نسبت به این سازمان مثل شهرستان‌های استان دقت و رسیدگی شود تا کم و کسری نداشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارائه یک برنامه چند ساله در حوزه آتش‌نشانی اهواز، عنوان کرد: بعد از تدوین این برنامه، امید می‌رود تا سالانه بتوان به یک نقطه از آن رسید، همچنین طی فرآیندی مشخص، با آمارهای رسمی و بر اساس تجارب موجود بتوان یک سازمان ایمنی را در سطح کلان‌شهر اهواز که بتواند جوابگوی حوادث و اتفاقات ناگواری که پیش می‌آید، داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان یادآور شد: امید است سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در تک‌تک نقاط شهرستان و استان بدون نقص وجود داشته و آمادگی مواجهه با هر حادثه‌ای را داشته باشد.

حسینی بیان کرد: الگو قرار دادن شهدا یک کار حسنه و پسندیده‌ای است، به خصوص اگر شهیدی شاخص و با جایگاهی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی باشد، نشان‌دهنده این است که یاد و خاطره شهدا در سازمان آتش‌نشانی اهواز بیشتر گرامی داشته شده و اینکه شهدا را به شکل عملی الگو قرار دهند، قابل‌تقدیر است.

وی به وجود تصاویر و گفته‌های شهید سلیمانی در سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: همان‌طور که شهید سلیمانی جان خود را در سال‌های گذشته در راه خدمت‌رسانی به مردم صرف کرد و در آخر با مدال معنوی و الهی شهادت به آخرت خود رسید، امیدوار هستم که ما نیز در همه اعمال و رفتار خود «سلیمانی گونه» و در

تبعیت از شهدا عمل کنیم. جان‌فشانی و ایثار آتش‌نشانی که از قبل مشهود بوده است، امید می‌رود در آینده هم در خدمت به مردم و کشور تداوم داشته باشد.

به گزارش مهر، در این دیدار «ابراهیم قنبری» رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلان‌شهر اهواز نسبت به ارائه گزارش عملکردی و همچنین بیان مشکلات و دغدغه‌های این سازمان اقدام و در پایان نیز لوح آتش‌نشان افتخاری را به «سید کریم حسینی» نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس اهدا کرد.