دیواری کوتاه تر از نفت پیدا نکرده اند/ نفت به تنهایی نمی تواند خوزستان را آباد کند/ در طرح ۲۸ مخزن ۶۰ میلیون یورو مسئولیت اجتماعی تعریف شده است/ در طرح عمران مناطق نفت خیز جنوب ۱۷۰۰ میلیارد تومان پروژه تامین اعتبار شد/ در بحث حاشیه شهر اهواز و فاضلاب ۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد/ همه مبالغ مربوط به آلایندگی را تا ریال آخر پرداخت کرده ایم/ تا دو سال آینده ۹۵ درصد گازهای مشعل خوزستان جمع آوری می شود/ انبار عظیم نفتی در خوزستان وجود ندارد که بخواهد مثل بیروت شود/ طرح ۲۸ مخزن بزرگترین پروژه نفتی بعد از انقلاب است؛ آن هم در شرایط تحریم
دیواری کوتاه تر از نفت پیدا نکرده اند/ نفت به تنهایی نمی تواند خوزستان را آباد کند/ در طرح ۲۸ مخزن ۶۰ میلیون یورو مسئولیت اجتماعی تعریف شده است/ در طرح عمران مناطق نفت خیز جنوب ۱۷۰۰ میلیارد تومان پروژه تامین اعتبار شد/ در بحث حاشیه شهر اهواز و فاضلاب ۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد/ همه مبالغ مربوط به آلایندگی را تا ریال آخر پرداخت کرده ایم/ تا دو سال آینده ۹۵ درصد گازهای مشعل خوزستان جمع آوری می شود/ انبار عظیم نفتی در خوزستان وجود ندارد که بخواهد مثل بیروت شود/ طرح ۲۸ مخزن بزرگترین پروژه نفتی بعد از انقلاب است؛ آن هم در شرایط تحریم

به گزارش کاوش، مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه نفت به وظیفه مسئولیت اجتماعی خود عمل می کند اما آن را فریاد نمی زند؛ گفت: هر مسئول و مدیری که وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهد برای فرار از پاسخگویی و کم کاری های انجام شده مسئولیت را گردن نفت می […]

به گزارش کاوش، مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه نفت به وظیفه مسئولیت اجتماعی خود عمل می کند اما آن را فریاد نمی زند؛ گفت: هر مسئول و مدیری که وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهد برای فرار از پاسخگویی و کم کاری های انجام شده مسئولیت را گردن نفت می اندازد و دیواری کوتاه تر از نفت پیدا نکرده اند.
احمد محمدی در نشست خبری با رسانه های استان خوزستان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد ( سه شنبه ۴ شهریور) در خصوص محرومیت ها و انتقادهای صورت گرفته نسبت به عملکرد نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی، بیان کرد: اینکه اقدامات انجام شده نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی دیده نمی شود به چند دلیل است؛ یک دلیل این است که مدیران دستگاهای مختلف دیواری کوتاه تر از نفت پیدا نکرده اند و جواب کم کاری خود را گردن نفت می اندازند چون می دانند که گوش و چشم مردم با نفت آشنا است و برایشان باور پذیر است.

نفتی ها تبلیغ را در شان مردم نمی دانند

وی ادامه داد: دلیل دیگر آن به این مساله بر می گردد که شاید ما نفتی ها در بحث تبلیغات به خوبی عمل نمی کنیم و می گوییم در شان این مردم که ۱۲۰ سال است زندگی مسالمت آمیزی با نفت دارند نیست که تبلیغ کنیم و مثلا بگوییم در سیل ظرف دو هفته با تعطیلی پروژه ها و ارسال دستگاه ها جاده های الهایی را درست کردیم.
مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب افزود: ما ده ها مدرسه در غیزانیه و جاهای دیگر سالانه می سازیم اما تبلیغ آن را نمی کنیم و بنر و پلاکارد نمی زنیم. در همین بحث آبرسانی به غیزانیه ۵۰ میلیارد تومان پول آوردیم که ۲۵ میلیارد آن تاکنون هزینه شده ولی باز اولین اقدامی که کرده اند گفتند که نفت مقصر است.

نفت به تنهایی نمی تواند خوزستان را آباد کند

محمدی اظهار داشت: یک دلیل دیگر به چشم نیامدن فعالیت های نفت به این دلیل است که حجم خرابی ها و محرومیت ها بسیار بالا است و آثار جنگ هم در نقطه هایی از استان مشخص است، در چنین شرایطی که حجم خرابی ها تجمعی شده بودجه نفت نمی تواند آنها را آباد کند و باید همه این را بپذیرند و برای رفع محرومیت ها پای کار بیایند.

در طرح ۲۸ مخزن ۶۰ میلیون یورو مسئولیت اجتماعی تعریف شده است

وی توضیح داد:برای اولین بار طرح های نفتی با پیوست زیست محیطی مدون همراه است و به عنوان مثال در طرح ۲۸ مخزن ۶۰ میلیون یورو الزام مسئولیت اجتماعی تعریف شده که ۶۵ درصد آن متعلق به خوزستان است و با همکاری شورای برنامه ریزی استان هزینه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب اضافه کرد: در صنعت نفت بحثی وجود دارد به عنوان عمران مناطق نفت خیز جنوب که شرکت ها پروژه هایی تعریف می کنند و از تهران تامین اعتبار می شود که با همکاری مسئولین خوزستانی ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای ۹۲۰ پروژه تعریف شد که ۱۱۰۰ میلیارد آن جذب و هزینه شده و مابقی نیز در حال انجام کار است.
محمدی تاکید کرد: در مناطق حاشیه شهر اهواز و بحث فاضلاب نیز دو سال پیش وزیر نفت ۵۰ میلیارد تومان اختصاص دادند که به دلیل افزایش هزینه ها دوباره منابعی به آن تزریق کرده اند.

همه مبالغ مربوط به آلایندگی را تا ریال آخر پرداخت کرده ایم

وی با اشاره به اینکه همه مبالغ آلایندگی مناطق نفت خیز جنوب که عدد قابل توجهی است پرداخت شده، گفت: بر اساس قانون شرکت هایی که به هر دلیل آلایندگی دارند باید یک درصد از بودجه عملیاتی خود را به عنوان حق آلاینگی بپردازند که چهار شرکت مناطق نفتخیز جنوب سهم یک درصد را تا ریال آخر پرداخت کرده اند.
مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب بیان کرد: یک بحث مورد اختلاف در مورد متمم آلایندگی است که برخی از مسئولین استان می گویند باید یک درصد از فروش نفت که مثلا ۳ میلیون بشکه است هم به عنوان حق آلایندگی پرداخت شود که قانون گذار گفته شرکت هایی که فروش نهایی را انجام می دهند باید آن را پرداخت کنند نه شرکت نفت که به پالایشگاه ها و پتروشیمی ها خام فروشی می کند. اخیرا نیز دولت اعلام کرده که ما مشمول پرداخت متمم نمی شویم و همان حق آلاندگی عملیاتی را باید بدهیم که آن را نیز کامل پرداخت کرده ایم.

۸۰ درصد کالا و موارد مورد نیاز تولید داخل است

محمدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تحریم های سخت دشمنان؛ افزود: پیکان حملات این تحریم ها همیشه به سوی نفت بوده است اما در رسیدن به آن هرگز موفق نبوده اند و حتی در زمینه تولید کالا و مواد، وابستگی خود را کشورهای دیگر از بین برده ایم و ۸۰ درصد آنها را در داخل کشور تولید می کنیم.
وی در خصوص جمع آوری فلرهای نفتی تصریح کرد: ۸۰ درصد گازهای همراه نفت جمع آوری می شوند و ۲۰ درصد آن سوزانده می شود که همین ۲۰ درصد نیز رقم بزرگ و قابل ارزشی است که می تواند به عنوان خوراک پالایشگاها مورد استفاده قرار گیرند که برای جمع آوری آنها طرح های مهمی از جمله پالایشگاه بیدبلند دو احداث شده که به زودی به بهره برداری می رسد.

تا دو سال آینده ۹۵ درصد گازهای مشعل خوزستان جمع آوری می شود

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه تا دو سال آینده ۹۰ تا ۹۵ درصد گازهای مشعل خوزستان جمع آوری می شود، تصریح کرد: قراردادهای مختلفی در این زمینه منعقد شده تا گازهای شرق استان خوزستان تا منطقه رامشیر، گازهای مرکز خوزستان و شمال خوزستان را جمع آوری کند.

انبار عظیم نفتی در خوزستان وجود ندارد که بخواهد مثل بیروت شود

محمدی با اشاره به انفجار بیروت بیان کرد: حداکثر سخت گیری در رعایت موارد HSE و ایمنی در همه مراحل تولید نفت انجام می شود و انبارهای عظیم نفتی در خوزستان وجود ندارد که به آن نحوی که در بیروت انفجار رخ داد، اتفاق بیفتد. هرچند که باید در این زمینه هوشیار بود تا مساله ای رخ ندهد.
وی عنوان کرد: هرچند که تحریم وجود دارد و شرایط نقدینگی در کل کشور کاهش یافته است اما هیچ دکل ملی حفاری را به این واسطه تعطیل نکرده ایم و حتی بیشتر از میانگین در حال فعالیت هستند.

طرح ۲۸ مخزن بزرگترین پروژه نفتی بعد از انقلاب است

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب به اجرای طرح ۲۸ مخزن با وجود تحریم ها نیز اشاره ای کرد و افزود: طرح ۲۸ مخزن بزرگترین پروژه نفتی بعد از انقلاب است که تاکنون حدود ۱٫۵ میلیارد یورو قرارداد منعقد شده که ۶ قرار داد کار خود را از سال ۹۷ و ۱۱ قرارداد دیگر نیز اخیرا کار خود را شروع کرده اند.
محمدی یادآوری کرد: نفت یک صنعت ملی است که باید همه کشور از آن منتفع شوند. در عین حال متعهد هستیم که در راس هر فعالیت تولیدی نفت در خوزستان مسئولیت اجتماعی را نیز در نظر بگیریم و سه ضلع اجتماع، اقتصاد و محیط زیست را با هم در برنامه ریزی ها داشته باشیم تا در راستای توسعه پایدار حرکت کنیم.