۱۱ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب امضا شد
۱۱ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب امضا شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در گام دوم انعقاد قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید ۲۸ مخزن در مناطق نفتخیز جنوب، با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت، دکترعباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،رضا دهقان معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران […]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در گام دوم انعقاد قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید ۲۸ مخزن در مناطق نفتخیز جنوب، با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت، دکترعباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،رضا دهقان معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قراردادهای ۱۱ بسته دیگر از این طرح با پیمانکاران ایرانی منعقد شد.

این ۱۱ بسته قراردادی که در استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد تعریف شده، شامل اهواز ۱۴، مارون ۳، مارون ۶، مارون ۱۴، مارون ۲۵، رامین، بالارود، منصورآباد، زیلایی، سیاهمکان، چلینگر و گرنگان است که با ارزشی معادل ۱ میلیارد و ۱۵۷ میلیون یورو به کارفرمایی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و با حضور پیمانکاران ایرانی عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

بسته مخزن اهواز ۱۴ به ارزش ۱۳۰ میلیون یورو توسط شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم و شرکت مارون کاران در قالب ۱۳ پروژه روسطحی و ۲۲ پروژه زیرسطحی اجرا می‌شود. از مبلغ سرمایه‌گذاری در این قرارداد، ۵.۲ میلیون یورو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اعتبار تعلق می‌گیرد.

بسته‌های ناحیه مارون ۳ و مارون ۶ به ترتیب با ارزشی معادل ۱۸۶ و ۱۳۲ میلیون یورو در شرق شهر اهواز اجرا می‌شوند که میزان اعتبار درنظر گرفته شده برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی ۷.۴۴ و ۵.۲۸ میلیون یورو در نظر گرفته شده است. پیمانکار بسته مارون ۳، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی و پیمانکار بسته مارون ۶ شرکت توسعه انرژی و نفت نگین افق کیش است.

در بسته قراردادی مارون ۱۴ تحت پیمان شرکت حفاری شمال و مارون ۲۵ تحت پیمان شرکت تنکو که در استان خوزستان اجرا می‌شود، به ترتیب ۱۵۵ و ۷۳ میلیون یورو اعتبار درنظر گرفته شده است. میزان اعتبار درنظرگرفته شده برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در این دو قرارداد ۶.۲ میلیون یورو برای مارون ۱۴ و ۲.۹۲ میلیون یورو در قرارداد مارون ۲۵ است.

طرح نگهداشت و افزایش تولید مخزن رامین به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو به شرکت پرشیا واگذار شده که در طول قرارداد موظف است ۴ پروژه روسطحی و ۸ پروژه زیرسطحی را اجرا کند. سهم مسئولیت‌های اجتماعی در این قرارداد ۴.۸ میلیون یورو در نظر گرفته شده است.

بسته قراردادی مخزن بالارود که در شمال غرب دزفول و در استان خوزستان واقع شده، توسط شرکت ملی حفاری و مهندسی و ساختمان جهان‌پارس و در قالب ده پروژه روسطحی و زیرسطحی اجرا می‌شود. اعتبار درنظر گرفته شده برای این قرارداد ۴۱ میلیون یورو و سهم مسئولیت‌های اجتماعی از این میزان، ۱.۶۴ میلیون یورو درنظر گرفته شده است.

طرح نگهداشت و افزایش تولید مخزن منصورآباد در شمال شرقی شهرستان بهبهان نیز به شرکت پتروایران با ارزشی معادل ۷۵ میلیون یورو واگذار شده است. پتروایران در این قرارداد ۳ پروژه روسطحی و ۱۲ پروژه زیرسطحی (حفاری جدید) را اجرا می‌کند. همچنین در اجرای این طرح ۳ میلیون یورو اعتبار به انجام مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه تعلق گرفته است.

مخزن زیلایی در ۳۰ کیلومتری شمال غرب مسجدسلیمان قرار دارد که قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید آن، امروز با شرکت گلوبال پتروتک کیش منعقد شد. ارزش این قرارداد با اجرای ۵ پروژه روسطحی و ۱۰ پروژه زیرسطحی (حفاری جدید) ۱۰۵ میلیون یورو در نظر گرفته شده و مقرر است ۴.۲ میلیون یورو از حجم این قرارداد به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص یابد.

دهمین قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید از ۲۸ مخزن مناطق نفتخیز جنوب که امروز میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و پیمانکاران ایرانی به امضا رسید، مربوط به مخزن سیاهمکان است که به شرکت پاسارگاد واگذار شد. برای اجرای ۱ پروژه روسطحی و ۴ پروژه زیرسطحی (حفاری جدید) در این قرارداد مبلغ ۳۵ میلیون یورو در نظر گرفته شده که ۱.۴ میلیون یورو از این میزان به حوزه مسئولیت‎های اجتماعی تعلق می‌گیرد.

و در آخر قرارداد بسته مخزن چلینگر و گرنگان با ارزشی معادل ۱۰۵ میلیون یورو با شرکت گلوبال پتروتک کیش به امضا رسید که در قالب ۳ پروژه روسطحی و ۱۰ پروژه زیرسطحی (حفاری جدید) اجرا خواهد شد. سهم مسئولیت‌های اجتماعی در این قرارداد ۲.۶ میلیون یورو در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است پیش از این پیمانکاران ۶ بسته قراردادی شامل منصوری آسماری، رامشیر، گچساران خامی، لالی آسماری، کبود و نرگسی مشخص شده بود که عملیات اجرای این قراردادها از ابتدای سال ۱۳۹۸ در جریان است. بر این اساس تعداد بسته‌های تعیین تکلیف شده طرح ۲۸ مخزن به عدد ۱۹ رسید.