درخشش عکاس ایرنا خوزستان در جشنواره ملی سیل وحدت
درخشش عکاس ایرنا خوزستان در جشنواره ملی سیل وحدت

به گزارش ایرنا آقای علی معرف که پیش از ایرنا ، سابقه همکاری با خبرگزاری های شبستان و تسنیم را در کارنامه دارد ، در بخش مجموعه عکس سین هشتم موفق به کسب رتبه سوم این جشنواره شد. وی در بحران کرونا نیز چندین مجموعه عکس ممتاز از این بحران در حوزه های مختلف تهیه […]

به گزارش ایرنا آقای علی معرف که پیش از ایرنا ، سابقه همکاری با خبرگزاری های شبستان و تسنیم را در کارنامه دارد ، در بخش مجموعه عکس سین هشتم موفق به کسب رتبه سوم این جشنواره شد.

وی در بحران کرونا نیز چندین مجموعه عکس ممتاز از این بحران در حوزه های مختلف تهیه کرد که با اقبال مخاطبانش مواجه شد.

محمد آهنگر و احمد بلباسی نیز به ترتیب رتبه های اول و دوم این جشنواره را کسب کردند.

محمد آهنگر کسب ۹۰ مقام بین المللی و ملی و ۷۰ عنوان منتخب در جشنواره های داخلی و خارجی و شرکت در ۱۵ نمایشگاه عکس گروهی را در کارنامه خود دارد و عضویت در فدراسیون بین المللی هنر عکاسی پاریس و انجمن عکاسان ایران و منتخب چندین جشنواره داخلی و خارجی از افتخارات احمد بلباسی است.

جشنواره ملی عکس سیل وحدت سال گذشته با حضور ۹۸۴ اثر از ۱۰۲ نفر از هنرمندان برگزار شد که شامل مجموعه عکس، تک عکس حرفه ای و تک عکس غیرحرفه ای (مردمی) بود.

هنرمندانی از شهرهای اهواز، شیراز، آبادان، شوش، شادگان، الهایی، حمیدیه، کارون، ارومیه، تهران، باغملک، تبریز، ماهشهر، بهبهان، دزفول، خرمشهر، اندیمشک، اصفهان، سبزه زار و همدان، با ارسال اثر در این جشنواره شرکت کردند.

سیلاب رودخانه کرخه، دز و کارون ۲۱ شهرستان و ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان را تحت تاثیر قرار داد. در این سیل ۱۳۳ روستا به زیر آب رفتند و ۳۷۴ روستا به صورت جزئی و کلی تخلیه شدند. همچنین نزدیک به ۱۸ هزار خانه تخریب و بیش از ۲۶۰ هزار هکتار از مزارع نابود شد. در این سیل مردم در ساخت سیل بند و جمع آوری کمک و امداد به سیل زدگان نقش پررنگی داشتند.