88 هزار و 195 میلیارد ریال صادرات غیرنفتی خوزستان در سه ماهه نخست سال
88 هزار و 195 میلیارد ریال صادرات غیرنفتی خوزستان در سه ماهه نخست سال

ناظر گمرکات خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز میزان صادرات و واردات خوزستان در سه ماهه ی نخست سال را ارائه کرد.

به گزارش کاوش، غلامرضا بلوطی میرزا در جلسه صادرکنندگان و ترخیص کاران که با حضور مدیر گمرک چذابه در  محل سالن تجاری گمرک مرز چذابه برگزار شد، اظهار کرد: صادرات غیرنفتی خوزستان در سه ماهه ی نخست امسال به وزن ۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۵۷۳ تُن به ارزش 88 هزار و 195 میلیارد ریال معادل 2 میلیارد و ۹۹ میلیون دلار بود.

وی افزود: واردات گمرکات خوزستان در همین مدت به وزن چهار میلیون و ۴۱۵ هزار و ۷۱۴ تُن به ارزش 62 هزار و 884 میلیارد ریال معادل یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون دلار بود.

ناظر گمرکات خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز خاطرنشان کرد: بخشی از صادرات از مرزهای باشماق و پرویز خان و بخشی نیز از طریق دریایی خرمشهر انجام شده است، واردات نیز از گمرک بندرامام انجام شده است.

در این جلسه مدیر گمرک چذابه حسن غیبی به ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی، تجاری، امنیتی، سیاسی و معنوی مرز بین الملی چذابه پرداخت.

وی با تقدیر از زحمات مسئولان قبلی و فعلی برای اقدامات مؤثر در مرز گفت: با وجود تلاش های گذشته ولی از ظرفیت ها و زیرساخت ها به شکل مطلوب و درخور شان مردم مرزنشین بهره برداری و استفاده نشده است.

مدیر گمرک چذابه تصریح کرد: ظرفیت های قانونی زیادی برای گمرک و سایر سازمان ها وجود دارد که به اشتغال و درآمدزایی و به ویژه فقرزدایی این منطقه کمک می کند.

غیبی با تشریح برخی از خدمات قابل ارائه به مردم مرزنشین و خواست مقامات محلی و استانی از جمله استاندار، فرماندار، بخشدار، نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی و خصوصا غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات خوزستان برای بهبود وضعیت مرزنشینان عنوان کرد: مسئولان دغدغه توسعه اقتصادی منطقه را دارند و همه با یک هدف مشترک که همان خدمت خالصانه به مردم هست، تلاش شبانه روزی می کنند؛ در این میان گمرک به عنوان پیشرو برای هموار کردن مسیر تجارت و تسهیل در صادرات قلمداد و همراه سازمان های مستقر در مرز با بهرگیری از قانون و مقررات مربوطه نقش مهمی در اشتغال، تولید، درآمد و صادرات داشته و همیشه در کنار مردم به ارائه خدمت می پردازند.

وی در ادامه جلسه مسائل مختلفی را در راستای خدمت به مردم شهیدپرور، مقاوم و سنبل هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: در این جلسه در خصوص بررسی مشکلات متعدد پرداخته و با ترخیص کاران برای دریافت انتقادات و پیشنهادات به گفتگو پرداخت.

گفتنی است، در این جلسه مسائل گوناگونی از جانب طرفین طرح و بررسی شد؛ مشکلات و پیشنهادات جمع بندی برای و پیگیری از سوی گمرک دستور کار قرار گرفت.