شهرهای قرمز، زرد و سفید خوزستان اعلام شدند/  آرایشگاه ها و اماکن ورزشی تاثیر 2 درصدی در سرایت کرونا دارند؛ بازگشایی می شوند
شهرهای قرمز، زرد و سفید خوزستان اعلام شدند/  آرایشگاه ها و اماکن ورزشی تاثیر 2 درصدی در سرایت کرونا دارند؛ بازگشایی می شوند

شهرهای قرمز، زرد و سفید استان خوزستان از سوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مشخص شد.

به گزارش کاوش، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ستاد استانی مبارزه با کرونا خوزستان اظهار کرد: 9 شهرستان استان خوزستان بر اساس میزان بیماران بستری شده در وضعیت قرمز، 9 شهرستان در وضعیت زرد و 10 شهرستان دیگر در وضعیت سفید قرار دارند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان ادامه داد: در حال حاضر شهرستان های اهواز، شوشتر، آبادان، باوی، دشت آزادگان، خرمشهر، کارون، حمیدیه و دزفول در وضعیت قرمز قرار دارد و خوشبختانه تعداد شهرهای قرمز از 16 شهر به 9 شهر کاهش یافته است.

وی افزود: شهرستان های ماهشهر، مسجدسلیمان، شوش، رامشیر، شادگان، هفتکل، امیدیه، رامهرمز و اندیمشک در وضعیت زرد و شهرستان های گتوند، باغملک، هویزه، بهبهان، لالی، هندیجان، ایذه، اندیکا و دهدز در وضعیت سفید قرار دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تعداد نمونه های گرفته شده در استان خوزستان در مقایسه با میانگین کشور تصریح کرد: میانگین کشوری نمونه های گرفته شده به ازای هر یک میلیون نفر، 13 هزار نمونه است که حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز با 16 هزار و 647 نمونه به ازای هر یک میلیون نفر در جایگاه بالاتر از میانگین کشور قرار دارد.

به گزارش کاوش به نقل از وب دا خوزستان، ابول نژادیان بیان کرد: از مجموع نمونه گیری‌های انجام شده در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز نتیجه آزمایش 27.5 درصد از نمونه ها مثبت بوده است و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول 43.9 درصد، دانشکده علوم پزشکی بهبهان 10 درصد، دانشکده علوم پزشکی آبادان 37.4 درصد و دانشکده علوم پزشکی شوشتر 29.4 درصد از نتیجه آزمایش نمونه گیری های انجام شده مثبت بوده است.

وی در پایان این جلسه با در نظر گرفتن پژوهش‌های صورت گرفته و تاثیر 2 درصدی اماکن ورزشی و سالن‌های آرایشی در سرایت کرونا ویروس، بنا شد این اماکن با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و نوبت‌دهی و بدون شکل‌گیری تجمع بازگشایی شود.