امکانات و شستشوی مستمر تجهیزات برق در خوزستان در دنیا منحصر بفرد است
امکانات و شستشوی مستمر تجهیزات برق در خوزستان در دنیا منحصر بفرد است

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: اقدامات این شرکت در تجهیز امکانات و شستشوی مستمر تجهیزات برق برای مقابله با گرد و خاک، در کلاس جهانی است و شاید در دنیا منحصر بفرد باشد.  محمود دشت بزرگ در حاشیه شستشوی پست های برق شهر اهواز، بیان کرد: به دنبال گرد و خاک چند روز […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: اقدامات این شرکت در تجهیز امکانات و شستشوی مستمر تجهیزات برق برای مقابله با گرد و خاک، در کلاس جهانی است و شاید در دنیا منحصر بفرد باشد.

 محمود دشت بزرگ در حاشیه شستشوی پست های برق شهر اهواز، بیان کرد: به دنبال گرد و خاک چند روز گذشته در شهر اهواز، شستشوی پست های برق در این شهر مجددا شروع شده و پست ۱۳۲ کیلو ولت آزاد اهواز بدون خاموشی با آب مقطر شستشو  شده است.

وی با بیان اینکه عملیات شستشوی پست های ۲۳۰ کلیو ولت اهواز ۳ و اهواز جنوبی نیز در هفته پیش رو آغاز می شود؛ تصریح کرد: کار شستشوی پست های برق در دیگر شهرستان هایی که گرد و خاک بوده نیز آغاز شده و شستشوی دو پست مهم در آبادان و اروند به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: در طی چند سال اخیر به واسطه گرد و خاک هایی که بعضا شدت آنها بسیار بالا بوده است شستشوی مداوم تجهیزات برق برای جلوگیری از خاموشی های ناخواسته، در دستور کار قرار گرفته و در حال تکرار شدن است.

دشت بزرگ با بیان اینکه گرد و خاک هزینه های سنگینی بر تجهیزات برق وارد می کند، اظهار کرد: برای مقابله با این پدیده مخرب، تجهیزات مدرنی سفارش و خریداری شده که برخی از آنها مانند مقره شوها که قابلیت شستشوی خطوط در حالت گرم و سرد را دارند تنها در خوزستان موجود است و به لحاظ گستردگی و مستمر بودن شستشوها بعد از هر گرد و خاک یک کار استثنایی در سطح دنیا در حال انجام است.

وی گفت: علاوه بر اقدامات گفته شده برای پایداری شبکه برق در شرایط گرد و خاک، تعویض مقره ها و پوشش عایقی پست ها نیز در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است و نسل جدید پست هایی که احداث می شود به صورت Gis بوده که در برابر شرایط متفاوت جوی و گرد و خاک مقاوم است.