بطور میانگین روزانه چهار محله ضد عفونی می شود/ تاکنون مناطق حاشیه ی شهر یک یا 2 مرتبه ضدعفونی شده/ هیچ ارگانی برای ضدعفونی کردن به ما کمک نکرده است
بطور میانگین روزانه چهار محله ضد عفونی می شود/ تاکنون مناطق حاشیه ی شهر یک یا 2 مرتبه ضدعفونی شده/ هیچ ارگانی برای ضدعفونی کردن به ما کمک نکرده است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه بطور میانگین روزانه چهار محله توسط سازمان ضدعفونی می شود، گفت: از ابتدای شیوع بیماری تا کنون مناطق حاشیه ی شهر یک یا 2 مرتبه ضدعفونی شده است.

ابراهیم قنبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار کاوش اخبار در خصوص ضدعفونی مناطق اظهار کرد: شب گذشته مناطق سلیم آباد، کوی علوی و دانشگاه پیام نور اهواز ضدعفونی شد.

وی افزود: صبح امروز نیز تعدادی از ادارات و بیمارستان های رازی، طالقانی و سینا همپنین سازمان خدمات شهری ضدعفونی شدند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عنوان کرد: روزانه 57 هزار لیتر مواد ضدعفونی برای ضدعفونی معابر، اماکن، مناطق، ادارات و بیمارستان ها مصرف می شود که تا کنون در مجموع به 2 میلیون و 700 هزار لیتر رسیده است.

قنبری ادامه داد: همچنین براساس دستور شهردار از امروز روزانه به هر نیرو در ایستگاه های آتش نشانی ماسک، دستکش و یک لیتر الکل تعلق می گیرد، البته پیش از این هم در اختیار داشتند اما اکنون بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: وظیفه ی سازمان آتش نشانی ضدعفونی کردن مناطق و معابر نیست اما براساس دستور شهردار به جهت حفظ سلامتی شهروندان این کار انجام می شود و با این حال تا کنون مناطق حاشیه دغاغله، قلعه چنان و غیزانیه ضدعفونی شده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: از 23 خودروی سازمان 13 دستگاه از مدار خارج شده زیرا کاربری خودروهای سازمان آتش نشانی اطفای حریق است و آب ژاول و الکل باعث خورندگی آن ها می شود.

قنبری با اشاره به اینکه این سازمان 220 نیرو دارد، خاطرنشان کرد: تمامی پارک ها، بوستان ها، مساجد، معابر، بازارها، بازارچه ها و میدان میوه و تره بار را ضدعفونی می کنیم.

وی در خصوص آخرین ضدعفونی های انجام شده، اذعان کرد: به طور کلی روزانه حدود 10 اداره، بانک و دانشگاه را ضدعفونی می کنیم که آخرین دانشگاه هایی که ضدعفونی شده دانشگاه های سما، پیان نور و دانشگاه آزاد اسلامی است همچنین به تازگی سازمان آب و برق استان ضدعفونی شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه شهرستان های باوی، کارون و شهر ملاثانی را هم برای این کار پوشش می دهیم، یادآور شد: به دلیل وجود بیماران کرونایی آرامگاه باغ فردوس و همین طور بهشت آباد اهواز مرتب ضدعفونی می شوند.

قنبری در خصوص ضدعفونی کردن مناطق حاشیه شهر اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری تا کنون مناطق حاشیه ی شهر یک یا 2 مرتبه ضدعفونی شده است.

وی با اشاره به اینکه بازار مرکزشهراهواز به صورت مرتب توسط سازمان آتش نشانی و شهرداری منطقه ضدعفونی می شود، تصریح کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز اولین سازمان آتش نشانی در کشور بود که کاربری دستگاه های خود را تغییر داد، متولی ضدعفونی معابر و اماکن شد و در حال حاضر 15 ایستگاه به صورت مستقیم این کار را انجام می دهند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه تا به حال هیچ ارگانی برای ضدعفونی کردن به ما کمک نکرده است و آب ژاول و مواد ضدعفونی نیروهای جهادی هم توسط این سازمان فراهم می شود، افزود: تا کنون بیش از 100 هزار عدد ماسک و دستکش و بین 10 تا 15 هزار لیتر الکل در اختیار نیروهای سازمان قرار گرفته است و ایستگاه ها، تجهیزات و خودروها روزانه در 2 نوبت صبح و بعدازظهر با آب ژاول و الکل ضدعفونی می شوند.