به مسئولیت خود در حفظ سلامت شهروندان عمل کنید
به مسئولیت خود در حفظ سلامت شهروندان عمل کنید

بار دیگر این پایگاه خبری به واسطه مسئولیت و رسالتی که بر عهده دارد از مدیریت ارشد استان تقاضا می کند که به وظیفه خود در حفظ سلامت شهروندان، جامه عمل بپوشاند و تمهیداتی را برای کنترل بیماری در استان اتخاذ کند.

به گواه آمار، صحبت های کارشناسان و مسئولان درمانی استان و کشوری وضعیت کرونا در خوزستان شکننده و طغیانی شده و وضعیت نگران کننده ای در افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور دارد و به قول سخنگوی وزارت بهداشت در بین استان های کشور خوزستان یک استثنا است و وضعیت چندان مناسبی ندارد.

افزایشی بودن روند مبتلایان به کرونا در استان دیگر مساله ای نیست که بتوان آن را انکار کرد و این رویه که از هفته های قبل شروع شده کماکان با شدت بیشتری به سمت بحرانی شدن در حرکت است و جان تک تک شهروندان را به خطر انداخته است.

حال که وضعیت استان از زنگ خطر گذشته و در مرحله بحرانی شدن است دیگر پرداختن به چرایی افزایش آمار مبتلایان چاره کار نیست و مقصر جلوه دادن مردم در کنترل بیماری تاثیری نخواهد داشت و نافی مسئولیت مدیران در انجام وظایف خود در قبال حفظ جان شهروندان نخواهد بود و نمی توان به بهانه رعایت نکردن مردم، آنها را با این ویروس مرگبار تنها گذاشت.

این پایگاه خبری قبلا در گزارش ها و یادداشت هایی با توجه به رصد شرایط؛ به مدیریت ارشد و مسئولان سلامت استان پیشنهاد کرده بود که با توجه به افزایشی بودن روند مبتلایان، تدابیری را اتخاذ کنند تا شیوع این بیماری تحت کنترل قرار گیرد و از وقوع بحرانی دیگر در استان جلوگیری کند.

اکنون نیز بار دیگر پایگاه کاوش اخبار؛ به واسطه مسئولیت و رسالتی که بر عهده دارد از مدیریت ارشد استان تقاضا می کند که به وظیفه خود در حفظ سلامت شهروندان، جامه عمل بپوشاند و تمهیداتی را برای کنترل بیماری در استان اتخاذ کند.

بدون شک در این شرایط بحرانی تنها یک سوال و درخواست قابل مطرح شدن است که مدیران و مسئولان ارشد استان برای شرایط فعلی چه نقشه و برنامه ای خواهند داشت؟ آیا برای کنترل کرونا و حفظ سلامت مردم به میدان می آیند یا ترجیح می دهند در فاصله بنشینند و نظاره گر باشند که روزانه چند نفر دیگر در استان مبتلا و فوت می شود.

بدون شک این روزها و بدون پناه بودن مردم در مقابله با کرونا در تاریخ و حافظه همگان ثبت خواهد شد و آینده گان قضاوت می کنند که سهل انگاری یا مدیریت های انجام شده چگونه باعث به خطر افتادن جان شهروندان یا حفظ سلامت آنها شده است.