لطفا جدی تر باشید؛ مثل خود کرونا!
لطفا جدی تر باشید؛ مثل خود کرونا!

مرگ حتی یک نفر مصیبت بزرگی است و کافی است برای لحظاتی خودمان را جای خانواده هایی که حتی فرصت گریه و زاری برای از دست دادن عزیزانشان ندارند بگذاریم تا برای کنترل این بیماری از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

شامگاه یکشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه بود که ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از تعیین مهلت سه روزه برای کنترل و کاهش آمار کرونا در استان خبر داد و گفته بود اگر در این مدت مردم و اصناف اصول بهداشتی را رعایت نکنند و آمار مبتلایان افزایشی باشد محدودیت های قبلی و قرنطیته را لحاظ خواهند کرد.

به گزارش کاوش اخبار؛ در سه روز مهلت داده شده به ترتیب ۱۷۰، ۱۸۰ و ۱۷۶ نفر به تعداد مبتلایان اضافه شد تا روند صعودی آمار ادامه داشته باشد و در همین بازه زمانی به ترتیب ۹، ۶ و ۱۲ نفر فوت شدند تا آمار فوتی ها در استان هم بر خلاف گفته ها، افزایشی باشد.

هرچند که از قبل تعیین مهلت زمانی سه روزه برای کنترل بیماری با شک و تردید همراه بود و معلوم هم نبود بر چه اساس به این سه روز برای کنترل بیماری رسیده بودند اما حال که مهلت تعیین شده به پایان رسیده و همچنان آمارمبتلایان در استان و به خصوص شهر اهواز رو به افزایش است باید دید ستاد مدیریت کرونا به وعده برگشت محدودیت ها عمل خواهد کرد یا کماکان از تعیین بازه های زمانی کوتاه مدت و هشدارهای بدون ضمانت اجرایی صحبت خواهد کرد.

مردم رعایت نمی کنند یا اصناف پروتکل های بهداشتی را جدی نمی گیرند و شهر ها صدعفونی نمی شوند و نظارتی صورت نمی گیرد یا هر عامل دیگری که در افزایش آمار مبتلایان دخیل باشد تنها راهی که باقی مانده است برگشت محدودیت ها و اتخاذ تدابیری برای حفاظت از جان مردم است تا یکبار دیگر همگان متوجه این نکته شوند که کرونا شوخی بردار نیست و خطرات آن در کمین است.

اگر تدبیری اندیشه نشود و مردم و مسئولین در هماهنگی کامل برای مقابله و کنترل بیماری قرار نگیرند باید انتظار هر بحرانی را داشت چرا که از پایان این بیماری اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و اگر بنا باشد روزانه در حدود همین آمارهای اعلامی به جمعیت مبتلایان اضافه شود دیگر کسی در استان نمی ماند که از کرونا زخم نخورده باشد و مسلما سیستم درمانی استان نیز توان پاسخگویی را نخواهد داشت.

حتی در این زمینه نیاز است که درباره نظریه تاثیر کولرها و درب های بسته و نبود تهویه هوا در اتاق ها بر شیوع کرونا؛ یک تحقیق جامع صورت بگیرد تا مشخص شود گرمایی که قرار بود معجزه گر شود باعث افزایش آمار مبتلایان شده یا چنین چیزی صحت ندارد.

مرگ حتی یک نفر مصیبت بزرگی است و کافی است برای لحظاتی خودمان را جای خانواده هایی که حتی فرصت گریه و زاری برای از دست دادن عزیزانشان ندارند بگذاریم تا برای کنترل این بیماری از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.