اهداف سفر قالیباف به خوزستان چه بود؟
اهداف سفر قالیباف به خوزستان چه بود؟

نماینده ی منتخب مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: تصمیم داریم افرادی که شانس بیشتری برای ریاست مجلس شورای اسلامی دارند را به خوزستان دعوت کنیم و برای اولین بار در جهت منافع کشور و استان وارد مذاکره شویم.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار کاوش در خصوص اهداف سفر محمدباقر قالیباف ( منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم) اظهار کرد: تصمیم هایی را در رابطه با نوع تعامل نمایندگان خوزستان با مسئولین کشوری در جهت تحقق حق مردم خوزستان و برطرف کردن محرومیت های موجود استان داریم و تاکنون بین نمایندگان 2 جلسه ی مجمع به صورت رسمی و یک جلسه هم در تهران به صورت غیررسمی تشکیل شده که در تاریخ استان خوزستان شروع به کار مجلس یازدهم در این بازه ی غیررسمی بی سابقه است.

وی افزود: همیشه بعد ازشروع رسمی مجلس و با ایجاد فشارها چنین جلساتی شکل می گرفت اما در این دوره با  همدلی که بین نمایندگان وجود دارد و امیدواریم با کمک مردم و اصحاب رسانه تداوم هم داشته باشد، چنین حرکتی انجام شد.

افرادی که شانس بیشتری برای ریاست مجلس دارند به خوزستان دعوت می شوند

نماینده ی منتخب مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس یازدهم شورای اسلامی تصریح کرد: از این جهت قصد داریم افرادی که شانس بیشتری برای ریاست مجلس یازدهم دارند ( از جمله آقایان قالیباف، میرسلیم، زاکانی و حاجی بابایی) را به خوزستان دعوت کنیم که برنامه های خود را ارائه کنند تا فارغ از جلسات و لابی گری های غیررسمی که معمولا در انتصابات افراد دخیل است و بعضی از مناصب در فضای غیرکارشناسی و غیر رسمی انتخاب می شوند، تصمیم گیری شود.

یوسفی عنوان کرد: در این مقطع در تلاش هستیم تا برای اولین بار در جهت منافع کشور و استان وارد مذاکره شویم لذا از این جهت هفته ی گذشته دکتر قالیباف را به خوزستان دعوت کردیم که ایشان حضور پیدا کرد و هفته های آینده نیز دیگر افراد مذکور علاقه مند به حضور در خوزستان را دعوت خواهیم کرد که این نشان دهنده ی نوع نگاه متفاوت ما است که به دلیل حفظ شان و حرمت مردم فرهیخته ی خوزستان باید برای شنیدن صحبت های آن ها در استان حاضر شوند.

وی بیان کرد: بناست تا تمام نمایندگان منتخب مردم خوزستان در دوره ی یازدهم مجلس با همدلی و همکاری حرکت کنند زیرا اگر کار فردی باشد نتیجه ای نخواهیم گرفت همان طور که تجربه ی گذشته ی خوزستان نشان می دهد که عدم همدلی و همیاری در بسیاری از حوزه ها به خصوص موضوعات زیرساختی وجود داشته است.

نماینده ی منتخب مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس یازدهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر استان های دیگر در موضوعاتی مانند کمبود اعتبارات برای توسعه و پیشرفت نگران هستند نگرانی ما برای موضوعات اولیه ی زیرساختی مانند مسائل آب و فاضلاب یا راه سازی است.

یوسفی ادامه داد: در بخش راه و توسعه آزادراه ها و آب و فاضلاب و خدمات رسانی در شهرها از نرم کشوری بسیار پایین تر و مشکلات بسیاری برای مردم شریف استان و حوزه ی انتخابیه اهواز ایجاد کرده است

مشکلات خوزستان به مرکز منتقل می شود

وی با بیان اینکه خوزستان هفت بندر دارد اما در اغلب موضوعات از جمله اشتغال در شاخص های بسیار پایین قرار دارد و وضع نامناسبی داریم، در خصوص مسائل مطرح شده در جلسه با قالیباف یادآور شد: یکی از اهداف این جلسه و دیدار انتقال مشکلات و مسائل استان به صورت عینی به مرکز بود تا برنامه ی آقای قالیباف یا هر فرد دیگری که ریاست مجلس را به عهده می گیرد برای موضوعات حساس اداره ی کشور، منافع مردم و موضوعات خاص مانند مشکلات اقتصادی و معیشتی که مردم درگیر آن هستند، بشنویم.

نماینده ی منتخب مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه های نمایندگان خوزستان و مردم استان در این جلسه گفته شد، اذعان کرد: از طرفی با نگاه ویژه ای که به خوزستان باتوجه به محرومیت ها و عقب افتادگی های آن ایجاد شد ایشان برنامه هایی ارائه دادند و قرار است در پایان این جلسات به یک جمع بندی برسیم.

یوسفی اضافه کرد: آقای قالیباف در این جلسه نکاتی را مطرح کردند اما هدف ما این بود که مسائل استان را به گوش هیئت رییسه احتمالی برسانیم زیرا پیش از این چنین نبود و نمایندگان استان در جلسات بدون توفیقی شرکت می کردند و اگر هم شانسی در کمیسیون ها داشتیم اغلب به واسطه ی نماینده ی ما نبود.

وی تاکید کرد: اولین استان و تا کنون تنها استانی بودیم که برنامه ای ترتیب داده تا افرادی که چهره های شاخص این دوره برای ریاست مجلس هستند در استان حضور پیدا کنند که در نهایت منجر به کسب امتیاز برای خوزستان شود و اولویت و مطالبه ی خاص ما برای توسعه استان است و قطعا در بخش اعتبارات به لحاظ جایگاه خوزستان باتوجه به وسعت، جمعیت و تعداد نمایندگانی که دارد باید نقش تاثیرگذاری را داشته باشیم که این موضوعات هم در جلسه ی هفته ی گذشته مطرح شد.

نماینده ی منتخب مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از اهداف دیگر این دعوت این است تا از نگاه جزیره ای و بخشی در کشور که موجب عقب افتادگی هایی در بعضی استان ها مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان و ایلام شده و مشکلات بسیاری دارند فاصله بگیریم، در حال حاضر مرکز و تعدادی استان های خاص در حد عرف از امکانات برخوردار هستند.

یوسفی در رابطه با رییس مجلس یازدهم  ضمن عنوان اینکه در حال حاضر ما هم از اینکه چه کسی عهده دار ریاست مجلس می شود بی اطلاع هستیم زیرا هنوز به صورت رسمی انتخاب نشده و تنها در حد گمانه زنی است، تاکید کرد: مردم و اصحاب رسانه با پیگیری های خود برای مطالبه گری و همدلی 18 نماینده ی خوزستان کمک کنند.

وی در پایان باتوجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان توصیه کرد: ازهم استانی ها در خواست می کنم خطر کرونا را جدی بگیرند زیرا ما به عنوان خدمتگزار مردم نگران آن ها هستیم و اگر مردم جدیت و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند شاهد شرایط سخت تری خواهیم بود و باعث فرسایش کادر درمانی ما می شود که در این صورت ممکن است مشکلات بهداشتی نیز پیدا کنیم.