اعتراض کشاورزان شهرستان کارون به تصرف غیرقانونی زمین های کشاورزی
اعتراض کشاورزان شهرستان کارون به تصرف غیرقانونی زمین های کشاورزی

جمعی از کشاورزان شهرستان کارون در اعتراض به مشکلی که در این منطقه وجود دارد و آن را زمین خواری نامیدند مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

روز دوشنبه ( 13 اردیبهشت ماه) جمعی از کشاورزان شهرستان کارون در اعتراض به مشکلی که در این منطقه وجود دارد و آن را زمین خواری نامیدند مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

یکی از کشاورزان معترض حاضر در این تجمع به خبرنگار کاوش گفت: زمین های کشاورزی پلاک ۶۸ بخش چهار اهواز که حدود ۱۰۰۰ هکتار و به صورت مشاع است تحت مالکیت بیش از ۱۵۰ نفر است.

وی با بیان اینکه از سال 95 تا کنون این مشکل را داریم، افزود: شخصی به نام ” خ. ز” که صرفا مالک حدود ۲۰ سهم مشاع از ۶۰۰ سهم بوده با اعمال نفوذ و جلب حمایت برخی مقامات رسمی و مسئولین حدود ۴۰۰ هکتار از پلاک را به صورت غیرقانونی تصرف کرده و اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز، تغییر کاربری و فروش زمین های کشاورزی بدون جلب رضایت ما کرده است.

یکی دیگر از معترضین به نام “ح. ب” که کشاورز روستای سویسه است نیز در گفت و گو با خبرنگار کاوش بیان کرد: نماینده ای از بین خود انتخاب کرده ایم که روند شکایات را پیگیری کند و ایشان وکیل هم برای این کار گرفته اند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کارشناس دادگستری از زمین ها بازدید و تایید کرده که فرد متشاکی( خ. ز) اقدام به پلاک بندی و فروش زمین های کشاورزی می کند نتیجه ای برای ما حاصل نشده است.

این کشاورز تاکید کرد: علی رغم اینکه زمین های کشاورزی توقیف شده اما این فرد در حال ساخت و ساز، پلاک بندی و فروش زمین ها است.

وی عنوان کرد این مشکل منجر به درگیری طایفه ای نیز شده و افزود: بنده جزو نفرات اولی بودم که به این مساله اعتراض کردم که در پی آن فرد متشاکی به سمت خودرو و کارخانه ی تولیدی من تیراندازی کرد و موجب به وجود آمدن خساراتی شد، حتی این فرد اخیرا یکی از ساکنین روستای کوت سید صالح را نیز تهدید کرده است.

پس از تجمع این افراد مقابل استانداری یکی از کشاورزان معترض به نمایندگی از جمعی از کشاورزان شهرستان کارون در اعتراض به موارد مذکور نامه ای به معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان نوشت.