شهردار اهواز کجاست
شهردار اهواز کجاست

هرچند این روزها پیدا کردن نقل و قول کرونایی از موسی شاعری شهردار اهواز سخت است، اما اگر بعدا تنها یک ویژگی از شهردار فعلی اهواز در خاطره ها بماند علاقه ی بالای او به رسانه ای شدن بود و همگان خاطره هایی از نظرسنجی های صفحه شخصی او در اینستاگرام تا مصاحبه های لحظه ای که وعده عمران و آبادانی اهواز را می داد به خاطر خواهند آورد.

به گزارش کاوش اخبار؛ آمار کرونا در اهواز سیر صعودی به خود گرفته و روزانه بر تعداد آن افزوده می شود و چندان بعید نیست که به کانون کرونا در خوزستان و کشور تبدیل شود اما در این وضعیت حساس از دستگاه عریض و طویل شهرداری آنگونه که باید خبری نیست و گویا شورا و شهردار منتظر هستند یکی شهر را از کرونا نجات دهد و به آنها تحویل دهد.

شهردار اهواز که از همان روزهای اول نشان داد در این اندیشه است که به تنهایی اهواز را اداره کند و به همین دلیل در جلسات فرمانداری اهواز و دیگر شوراهای مربوطه در شهر شرکت نکرد و اعتقادی هم به هماهنگی و همکاری بین دستگاه های اجرایی نداشته است؛ امروزه که باید ثابت کند برای منجی شهر بودن از چه توانایی های مدیریتی برخوردار بوده صحنه را خالی کرده است و اداره شهر را به همان هایی داده که در جلساتشان شرکت نمی کرد.

کوتاهی شهرداری اهواز در قبال سلامتی شهروندان در حالی است که در قانون شهرداری ها آمده یکی از وظایف آنها مراقبت در امور بهداشت ساکنین شهر و تشریک مساعی با مؤسسات وزارت بهداری برای جلوگیری از بیماری های واگیردار است؛ قانونی که گویا شهردار اهواز چندان به آن اعتقادی ندارد و حتی در جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا شهرستان اهواز تاکنون شرکت نکرده است.

ظاهرا شهروندان این حداقل انتظار را هم از شهردار یک کلانشهر نباید داشته باشند که با تمام ظرفیت ها و امکاناتی که در اختیار دارد برای مقابله با بیماری به میدان بیاید و نسبت به سلامتی آنها و محیطی که اداره آن را بر عهده دارد حساس تر باشد، اقداماتی نظیر گندزدایی و ضد عفونی مستمر خیابان ها و مکان های عمومی، نظارت بر بازارچه ها و دست فروش های سطح شهر، وانت بارهایی که در حال فروش میوه و هر آنچه هستند و جلوگیری از تشکیل بازار جمعه و امثالهم حداقل اموری بود که شهرداری اهواز در این شرایط برای حفظ سلامتی مردم باید آنها را انجام می داد و نداده است.

البته این انتقاد به شورای شهر اهواز هم وارد است چرا که آنها هم با آمدن کرونا سکوت اختیار کرده اند و نه از شهردار و نه دیگر نهادها پاسخگویی نخواستند. آیا حق نبود اعضای شورای شهر یکبار از شهردار بپرسند که برای مقابله با کرونا و جلوگیری از گسترش آن چه کارهایی انجام داده است؛ آیا نباید از مسئولین حوزه سلامت می پرسیدند که سطح خدمات رسانی کادر درمانی به بیماران یا نحوه بیماریابی چگونه است و بگویند چرا آمار کرونا در اهواز رو به افزایش است.

آیا نباید برای اداره کردن مناطق آلوده و خطرناک شهر طرح و برنامه ای ارائه می کردند؛ آیا نباید به عنوان نماینده مردم از نهادهای بالادستی می خواستند که برای وضعیت پیش آمده در شهر توضیح دهند و خواستار وضع محدودیت های جدید برای جلوگیری از گسترش ویروس باشند. آیا نباید شورای شهر جلساتی با موضوع مقابله با کرونا برگزار می کرد؛ اصلا آخرین جلسه علنی این شورا چه تاریخی بوده است؟

بالاخره اگر قرار است در این وضعیت هیچ فعل و انفعالاتی از سوی شورا و شهرداری اهواز صورت نگیرد و اقداماتی در راستای سلامتی شهروندان حتی در حد یک واکنش و مصاحبه انجام نشود و برای تسهیل زندگی شهروندان نیز برنامه ای نباشد؛ پس کی قرار است که اقداماتی را انجام دهند؟ شاید هم نشسته اند تا کرونا برود و بیایند بگویند که اهواز را گلستان می کنند، مترو هم می آورند. شاید…