رفتارهای پرخطر باعث ابتلای نوزاد ۲ روزه رامشیری به کرونا شد
رفتارهای پرخطر باعث ابتلای نوزاد ۲ روزه رامشیری به کرونا شد

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شهرستان رامشیر به دلیل برخی رفتارهای پرخطر با افزایش مبتلایان این ویروس مواجه شده است، گفت: بی احتیاطی و اینگونه رفتارها باعث شد تا یک نوزاد ۲ روزه در این شهرستان به کرونا مبتلا شود.

غلامرضا شریعتی جمعه در حاشیه ستاد مقابله با بیماری ناشی از ویروس کرونا شهرستان رامشیر اظهارداشت: به دلیل چند مورد بی احتیاطی در شهرستان رامشیر ناشی از حضور برخی افراد در روز ۱۳ فروردین در طبیعت، روستاهای رومیله، طبره و مطبگ در این منطقه با طغیان مبتلایان روبه رو شده اند.

وی با اشاره به اینکه مرگ و میر در این شهرستان به صورت حداقلی بوده است، گفت: یکی از مبتلایان نوزادی ۲ روزه بود که حال عمومی او و مادرش درحال حاضر خوب است.

رییس شورای تامین استان خوزستان ادامه داد: در حال حاضر رامشیر بیمار بدحال ندارد اما لازم است تا زمان عادی شدن شرایط، مراقبت‌های لازم ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترددی در این روستاها گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، اهالی در خانه‌ها به سر می‌برند و تا عادی شدن شرایط، مایحتاج آنها تامین خواهد شد.

فعالیت ادارات رامشیر با ۲۰ درصد ظرفیت

شریعتی همچنین در خصوص اعمال محدودیت‌ها در رامشیر توضیح داد: برابر تصمیم ستاد استانی و شهرستانی مدیریت کرونا، صنوف رامشیر همچنان تا یک هفته آینده تعطیل هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ادارات نیز با ۲۰درصد ظرفیت کارکنان فعال خواهند بود البته دستگاه‌های خدمات‌رسان به طور طبیعی باید به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

پتروشیمی ها اجازه اخراج کارکنان رامشیری را ندارد

استاندار خوزستان همچنین در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر اینکه پتروشیمی‌های ماهشهر به دلیل محدودیت‌های ترددی در رامشیر اقدام به اخراج تعدادی از کارگران ساکن در این شهرستان کرده‌اند، گفت: پتروشیمی‌ها اجازه چنین اقدامی را ندارد و به همین دلیل فرمانداران رامشیر و ماهشهر باید این موضوع را بررسی و نتیجه آن را گزارش دهند.

شریعتی یادآورشد: شهرستان ماهشهر قطب صنعت پتروشیمی و همچنین یکی از ورودی‌های تامین مایحتاج مورد نیاز کشور از طریق واردات محسوب می‌شود و طبیعی است که سلامت این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی پیشنهاد کرد با توجه به محدودیت‌های ترددی، از مرخصی کارکنان پتروشیمی ساکن در رامشیر استفاده شود.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع: ایرنا