مبتلایانی که در قرنطینه ی خانگی هستند جزو آمار کرونا محسوب نمی شوند/ استان یک وضعیت با ثباتی دارد اما شکننده/احتمال روند صعودی مبتلایان در هفته ی آینده/ جذب تعدادی پرستار در استان
مبتلایانی که در قرنطینه ی خانگی هستند جزو آمار کرونا محسوب نمی شوند/ استان یک وضعیت با ثباتی دارد اما شکننده/احتمال روند صعودی مبتلایان در هفته ی آینده/ جذب تعدادی پرستار در استان

کسانی که تست کرونای آن ها مثبت شده اما نیاز به بستری  در بیمارستان ندارند و تنها قرنطینه ی خانگی می شوند جزو آمار مبتلایان استان محسوب نمی شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به اتمام تعطیلات و افزایش رفت و آمدها و ترددهای بین شهری احتمال می دهیم هفته ی آینده روند صعودی درتعداد مبتلایان استان داشته باشیم.

دکتر حسین کاملی در گفت و گو با خبرنگار کاوش اخبار در خصوص شرایط و وضعیت کروناویروس در خوزستان افزود: همچنین فاصله گذاری اجتماعی به فاصله گذاری هوشمند تغییر پیدا می کند و محدودیت ها کمتر می شود، ممنوعیت مطلق در ترددهای بین استانی به هوشمند تبدیل می شود و برای برخی افراد و ارگان ها در صورت الزام با شرایطی محدودیت ها برداشته می شود به همین دلیل احتمال افزایش مبتلایان وجود دارد.

وی عنوان کرد: لذا همچنان به مردم توصیه می کنیم از ترددهای بین شهری و رفت و آمد در سطح شهر خودداری کنند و جز در موارد ضروری از منزل خارح نشوند تا دوباره دچار پیک مبتلایان نشویم. امیدواریم تا آخر فروردین ماه این نمودار تثبیت شده را ادامه دهیم و بعد به سمت نمودار نزولی پیش برویم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در یک هفته ی اخیر در تعداد مبتلایان تقریبا به ثبات رسیده ایم و آمار کنترل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر استان یک وضعیت با ثباتی دارد اما این ثبات شکننده است یعنی در صورت رعایت نکردن مردم با مشکل مواجه می شویم و با کوچکترین تجمع و برگزاری مراسمی ممکن است پیک بیماری را داشته باشیم.

کاملی با اشاره به اینکه اهواز در صدر تعداد مبتلایان قرار دارد در خصوص شهرستان های بحرانی استان تصریح کرد: نقاط آسیب پذیر ما شهرستان های جنوب غرب ( آبادان، خرمشهر و شادگان)، اندیمشک و ماهشهر است، البته آمار مبتلایان در ماهشهر به نسبت پایین است اما به لحاظ موقعیت ترانزیتی آن باید بیشتر دقت شود.

وی با بیان اینکه شوشتر آمار بالایی در تعداد مبتلایان به نسبت جمعیت شهرستان دارد، ادامه داد: در شهرهای دیگر آمار مبتلایان بالا نیست و مشکل حادی وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار تعداد مبتلایان خوزستان 965، متوفیان 116 و بهبودیافتگان 679 نفر است، خاطرنشان کرد: کسانی که تست کرونای آن ها مثبت شده اما نیاز به بستری  در بیمارستان ندارند و تنها قرنطینه ی خانگی می شوند جزو آمار مبتلایان استان محسوب نمی شوند.

کاملی بیان کرد: نقاهتگاهی برای بیماران کرونایی توسط سپاه در نزدیکی بیمارستان رازی بصورت پشتیبان برای بعد از بهبودی و ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان یا بیمارانی که امکان ندارند در خانه از آن ها نگهداری شود راه اندازی شده که در حال حاضر خالی است.

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی خوزستان برای درمان بیماران کرونایی اذعان کرد: وزارت بهداشت برای جذب نیروهای پرستار مجوزداده، در حال حاضر تعدادی هم در استان جذب شده اند و کمبود نیروی انسانی جبران شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: بیمارستان رازی اهواز، گنجویان دزفول، طالقانی آبادان و بیمارستان های سلامت، طالقانی و بقایی اهواز که بصورت پشتیبان معرفی شده اند از بیمارستان هایی هستند که بیشترین حجم مبتلایان استان را دارند.

کاملی یادآور شد: در تمام شهرستان های استان کار پذیرش و بستری های اولیه بیماران مبتلا به کرونا انجام می شود و یک بخش را برای بیماران کرونایی اختصاص داده اند و جز در موارد ضروری به شهرهای دیگر منتقل نمی شوند.