بخش آی‌سی‌یو پشتیبان در بیمارستان بقایی اهواز راه‌اندازی شد
بخش آی‌سی‌یو پشتیبان در بیمارستان بقایی اهواز راه‌اندازی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بخش آی‌سی‌یو (ICU) بیمارستان بقایی اهواز به عنوان پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی، برای مراقبت از بیماران مبتلا به ویروس کرونا راه‌اندازی شد.

دکترفرهاد ابول نژادیان روز شنبه در حاشیه راه‌اندازی این بخش به خبرنگاران بیان کرد: این بخش برای کمک و پشتیبانی از بخش‌های آی سی یو در دیگر بیمارستان‌ها و بخش های مراقبت ویژه از امروز وارد چرخه درمان شد.

وی افزود: این بخش دارای هفت تخت شامل یک تخت ایزوله و شش تخت مراقبت‌های ویژه است و امید است بتواند بخشی از نیازهای درمانی را تامین کند.

ابول نژادیان ادامه داد:تلاش ما این است که بیماران مبتلا به ویروس کرونا تنها در بیمارستان رازی اهواز (معین بیماران مبتلا به کرونا) پذیرش شوند و راه اندازی آی سی یو در بیمارستان بقایی ظرفیت سازی است.

استاندار خوزستان نیز گفت: امیدواریم تا در ۶ ماه آینده، ۴۰ تا ۶۰ تخت آی سی یو به ظرفیت تخت های بیمارستانی خوزستان اضافه شود و کمبودها را برطرف کنیم.

غلامرضا شریعتی افزود: هم اکنون ظرفیت برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد اما باید با رعایت نکات بهداشتی، مردم کمتر به این بیماری مبتلا شوند.

بیمارستان شهید بقایی اهواز بیمارستانی است نظامی، درمانی و وابسته به مرکز بهداری رزمی جنوب سپاه و با ۱۲۰ تخت ثابت است که در سال ۱۳۶۰ شمسی تأسیس شد.

این بیمارستان هم اکنون دارای بخش‌های داخلی، جراحی، CCU، ICU، زایشگاه، POST CCU، اورژانس و دیگر واحدهای پاراکلینیکی و درمانگاهی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز شنبه ۲۴ اسفند اعلام کرد: تاکنون ۲۲۱ مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان ثبت شده که از این تعداد ۳۲ نفر فوت کردند.

ویروس کرونا که به طور رسم کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد که تاکنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا