برای کرونا که تعطیل نکردند کاش باران یا خاک ببارد
برای کرونا که تعطیل نکردند کاش باران یا خاک ببارد

اینکه چرا حاضر نمی شوند ادارات دولتی و بخش خصوصی را در این چند روز مانده به عید تعطیل کنند تا از این فرصت تعطیلات برای کنترل کرونا استفاده کنند جای سوال دارد آنهم در شرایطی که در همین خوزستان برای گرما، آب، باران و خاک به راحتی استان تعطیل شده است.

روند گسترش کرونا در خوزستان در شیب افزایشی قرار دارد و گویا پیک این بیماری در استان در مرحله آعازین است و نسبت فوتی ها به میانگین کشوری نیز کماکان بالا و چند برابر است.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ از طرف دیگر همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و بالا رفتن قربانیان آن در استان، تعداد شهرستان های بیشتری نیز درگیر این بیماری شده اند که خود با توجه به محیط شهر روستایی که دارند و مناسبات اجتماعی بین آنها زنگ خطری در همه گیر شدن کرونا در خوزستان است.

از پیشگیری به عنوان بهترین درمان نام برده می شود و از چین تا ایتالیا برای مبارزه با کرونا اقدام به قرنطینه نقاط آلوده کرده اند امری که در ایران به گفته مقامات بهداشتی روشی منسوخ شده است و همین کوتاهی کردن در کنترل این بیماری در همان روزهای ابتدایی باعث شد تا هر روز بر آمار قربانیان و ابتلایان به این بیماری افزوده شود.

هرچند که مسئولان بعدا متوجه شدند که مساله کرونا جدی است و اقداماتی پیشگیرانه ای برای کنترل این بیماری آغاز کرده اند ولی همین اقدامات هم ناقص انجام می شود و تنها صحبت آنها این شده است که مردم از خانه بیرون نروید بدون آنکه اقداماتی که منجر به بیرون نرفتن مردم شود را انجام دهند.

از یک طرف گفته می شود که مردم بیرون نروید و از طرف دیگر می گویند که کارمندان باید در محل کار خود حاضر باشند، نمی گویند که چطور هم در خانه بمانند و هم باید سر کار بروند. بخش خصوصی و کارگران که داستان خاص خود را دارند و گویا آنها بیماری را نمی گیرند و منتقل نمی کنند که بی کرونا و با کرونا یک شرایط کاری را دارند تجربه می کنند.

در حالی مسبب همه مشکلات کرونایی مردم معرفی می شود که سوای آن بخش از مردم که توصیه های بهداشتی را جدی نمی گیرند؛ گروهی از مردم که آمار بالایی دارند و می خواهند در خانه بمانند چاره ای جز رفتن به محل کار ندارند و همین رفت و آمد ها باعث می شود که چرخه گسترش کرونا همچنان فعال باشد و از محل کار به دیگری و محیط های خانه آورده شود.

پیک سوم کرونا شروع شده و اگر زنجیرهای گسترش این بیماری با قرنطینه خانگی قطع نشود باعث می شود تعداد بیشتری این بیماری را بگیرند و این افراد به دیگران منتقل کنند و این دور و روند مبتلایان به کرونا در استان بالا و بالاتر برود.

اینکه چرا حاضر نمی شوند ادارات دولتی و بخش خصوصی را در این چند روز مانده به عید تعطیل کنند تا از این فرصت تعطیلات برای کنترل کرونا استفاده کنند جای سوال دارد آنهم در شرایطی که در همین خوزستان برای گرما، آب، باران و خاک به راحتی استان تعطیل شده است ولی برای کرونا که هم با جان آدمی در ارتباط است و هم ضربه های جبران ناپذیری به بخش های اقتصادی زده تعطیل کردن را خوشایند نمی دانند.

کرونا دارد نقطه به نقطه کشور را می گیرد و با توجه به پیش بینی های ماندگاری آن تا چهار ماه آینده با این نوع پایش کردن افراد و اقدامات دست و پا شکسته منع عبور و مرور بین استانی و درون استانی، روزهای سختی را برای کشور رقم خواهد زد.

یک نمونه از این اقدامات متناقض همین است که گفته می شود بیرون نیایید و از طرف دیگر می گویند سرکار بروید. شاید بهتر باشد که در این زمنیه گفته شود به جز کارمندان و کارگران بخش خصوصی و دولتی و کسانی که کار ضروری برای بیرون رفتن از خانه دارند دیگران در خانه بمانید و اصول قرنطیه را رعایت کنید. هر چند بخشی از این افراد نیز به هیچ اصول عرفی و قانونی پایبند نیستند و بار سفر را بسته اند.

در نتیجه صحبت از قرنطینه خانگی با این وضعیت ادارات، خرید شب عید و آن دسته که خود محور هستند و جامعه گریز، عملا شکست خورده است و این کرونا است که می ماند.