روند رفع برخی مشکلات در اهواز لاکپشت وار است
روند رفع برخی مشکلات در اهواز لاکپشت وار است

عضو شورای شهر اهواز گفت: حل برخی مشکلات شهروندان که موجب ایجاد امید در بین شهروندان می شود لاکپشت وار در اهواز انجام می شود.

محمد فلسفی عصر امروز سه‌شنبه در جلسه علنی شورای شهر اهواز اظهار کرد: ضرورت دارد شهردار اهواز به همراه اعضای شورای شهر با یک برنامه‌ریزی مشخص نشست‌های مستمری با مردم برگزار کنند.

وی افزود: این نشست‌ها می‌تواند علاوه بر شفافیت و پاسخگویی از نظر مردم و نخبگان از روند برنامه‌ریزی و مدیریت شهری بهره‌مند شویم و زمینه را برای ایفای نقش بیشتر از مردم، سازمان‌ها و نهادها برای حل مشکلات فراهم سازد.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه سرعت پایین و لاکپشت وار در روند حل مشکلات شهری اهواز جای تأسف دارد، بیان کرد: برخی اقدامات که نقش مهمی در جلب رضایت مردم دارد از جمله پر کردن چاله‌ها، ترمیم آسفالت و انجام توافق با شرکت آبفا برای انجام طرح «شورای شهر» در قالب تهاتر معطل مانده است؛ کارهایی که شاید هزینه زیادی برای اجرای آن نیاز نباشد اما اراده‌ای از سوی شهردار برای اجرای آن وجود نداشته است و این موضوع موجب شرمندگی ما اعضای شورای شهر می‌شود.

فلسفی بیان کرد: اجرای مجتمع فرهنگی، رفاهی و تفریحی یکی دیگر از پروژه‌ها بود که حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری را در بر داشت و توافق‌نامه آن هم امضا شد و این موضوع نیز رسانه‌ای شد؛ این پروژه که در دستور کار سازمان مشارکت‌ها و سرمایه گزاری و مصوبه شورای عالی سرمایه گذاری را داشت حداقل یک سال کار مطالعاتی، فنی و حقوقی روی آن انجام شد و در آستانه تنظیم قرارداد بود؛ چرا در طول ۱۰ ماه گذشته رها شده و هیچ قدمی برای به نتیجه رسیدن آن برداشته نشده است؟

وی عنوان کرد: این پروژه می‌توانست یکی از افتخارات شورای پنجم باشد و امیدوارم شهرداری این مهم را پیگیری کند.

عضو شورای شهر گفت: شورا، دوره‌ای است و ممکن است شهردار تغییر کند اما باید به پروژه‌هایی که در شورا مصوب شده باشد، متعهد باشیم.

فلسفی بیان کرد: شاهد این هستیم که در ماه‌های آخر سال سازمان‌های خدمات رسان فشارهای مختلفی را متوجه شهروندان کردند تا بتوانند منابع مالی خود را تقویت کنند، در شرایطی که فشارهای اقتصادی وجود دارد؛ انتخابات مجلس در راه است و نباید رفتارها به گونه‌ای باشد که مردم را ناامید کنند.

وی از افزایش ۵۰ درصدی تلفات رانندگی در شهر اهواز خبر داد و بیان کرد: این نقاط حادثه خیز مشخص است و قطعاً این یکی موارد تأثیرگذار در کاهش این تلفات است.

وی افزود: باید در این راستا همه دستگاه‌های ذی‌ربط فعالیت کنند و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند در کاهش این آمار اثرگذار باشد.

فلسفی بیان کرد: این مسئله مهمی است و امید می‌رود که این کار با جدیت باید انجام شود.

منبع/ مهر