در ماهشهر چه خبر بود؟
در ماهشهر چه خبر بود؟

توقع افکار عمومی این است که با توجه به روایت ها و فیلم های منشتر شده و پوشش گسترده اخبار این شهرستان در رسانه های خارجی؛ مسئولین مربوطه به صورت شفاف در این زمنه صحبت کنند و بگویند که در ماهشهر چه اتفاقاتی رخ داده است.

حوادث بنزینی شهرستان ماهشهر با وصل شدن اینترنت به خبر اول شبکه های مجازی و رسانه های خارجی تبدیل شده و هر کدام روایت ها و ادعاهای خاص خودشان را بیان می کنند با یک گزاره مشترک که در ماهشهر کشتار دسته جمعی صورت گرفته است.

به گزارش کاوش، هر چند روایت های دیگری نیز وجود دارد که می گوید در زمان اعتراض ها عده ای با سوءاستفاده از حضور مردم، با سلاح گرم اقدام به بستن جاده های ارتباطی ماهشهر برای چند روز می کنند و حتی مانع تردد مردم عادی می شوند و به همین واسطه با نیروهای امنیتی درگیر و منجر به جان باختن شماری می شود.

در مورد صحت و سقم این روایت ها و فیلم های منتشر شده نمی توان اظهار نظر کرد اما جای خالی یک مساله هر ساعت پر رنگ تر می شود و آن روایت رسانه های داخلی و روایت رسمی حوادث بنزینی ماهشهر است که در ایام اعتراض ها چه اتفاقاتی در این شهرستان رخ داده است.

آیا درگیری با این ابعادی که ادعا می شود اتفاق افتاده است، آیا یک اعتراض معمولی بوده که به درگیری منجر شده یا سوای از اعتراضات مردمی در کشور، حوادث دیگری در این شهرستان در جریان بوده و چاره ای جز درگیری وجود نداشته است؟

نماینده مردم ماهشهر در مجلس، اخبار مبنی بر کشتار دسته جمعی در این شهرستان را به شدت تکذیب کرده است هرچند که گفته انتظار داریم در بعد زیست محیطی و بحث امکانات و خدمات رفاهی به این مناطق بیشتر توجه شود.

معاون سیاسی وزارت کشور هم درباره نحوه برخورد نیروهای امنیتی با معترضان در نیزارهای اطراف شهرک شهید چمران گفته است که تاکنون اخباری در این زمینه به دست ما نرسیده و ما از فرمانداری منطقه پیگیر این موضوع خواهیم بود.

با این شرایط توقع افکار عمومی این است که با توجه به روایت ها و فیلم های منشتر شده و پوشش گسترده اخبار این شهرستان در رسانه های خارجی؛ مسئولین مربوطه به صورت شفاف در این زمنه صحبت کنند و بگویند که در ماهشهر چه اتفاقاتی رخ داده است.

سکوت و در دسترس نبودن در این شرایط تنها کمک می کند که اخباری که در حال تکرار شدن است هرچند که دروغ یا بزرگ نمایی شده باشند رنگ واقعیت به خود بگیرند.