خوزستان در دفاع از انقلاب اسلامی پیشگام بوده است/ در ناآرامی های اخیر بسیج در کنار نیروهای امنیتی بوده است
خوزستان در دفاع از انقلاب اسلامی پیشگام بوده است/ در ناآرامی های اخیر بسیج در کنار نیروهای امنیتی بوده است

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که تا نفس دارم از فرهیختگان علمی حمایت می کنیم، گفت: ما در شرایط تحریم هستیم و نیاز به تولید در داخل داریم، خوزستان باید همانطور که در سایر جهادها پیشتاز بوده در جهاد علمی و تکمیل نیازهای صنعتی نیز برای قطع وابستگی به سایر کشورها جدی تر کار کند.

به گزارش کاوش، آیت الله سید محمد موسوی جزایری پیش از ظهر امروز( ۵ آذرماه) درتجمع بزرگ بسیجیان که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستعضفین در پادگان امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز، روز مبارک و سالروز تاسیس بسیج مستضعفین جهان اسلام به فرمان امام خمینی کبیر(ره) است.

وی با اشاره به اینکه روزی که جنگ تحمیلی شروع شد خوزستان در میدان دفاع پیشتاز بود، افزود: در روزهای ابتدایی جنگ فعالین بسیجی و انقلابی خوزستان مسئولیت دفاع از انقلاب را داشتند و برعهده گرفتن این بار سنگین بر دوش عشایر و تک تک مردم خوزستان بود .

زعیم حوزه های علمیه خوزستان عنوان کرد: در آن نخستین روزها مردم خوزستان تنها و بی یار و یاور  بودند اما با  فداکاری از انقلاب اسلامی دفاع کردند و در این راستا پیشگام بوده و شهامت خود را نشان دادند و انتظار داریم این دفاع تا ظهور امام زمان (عج) ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام موسوی جزایری خاطرنشان کرد: همانطور که مرحوم امام خمینی(ره) فرمود خوزستان دینش را به اسلام ادا کرد و نتیجه ی دفاع آنها پیروزی انقلاب اسلامی و شکست نیروهای بعثی بود.

وی ضمن عنوان اینکه مقام معظم رهبری در برابر تهدیدات آمریکا فرمود شما هیچ غلطی نمی توانید بکنید، اضافه کرد: در بعد فرهنگی نیروهای بسیجی ما فعال هستند و طرح صالحین موجب رضایت رهبر شده است، این طرح ابتدا در خوزستان و بعد تهران اجرا شد.

زعیم حوزه های علمیه ی خوزستان با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی چند جهاد برای ما ترسیم کردند، تصریح کرد: یکی از آن ها جهاد نظامی است که باید آمادگی های لازم را دراین زمینه داشته باشیم که البته روزبه روز کاملتر هم می شود، دوم جهاد فرهنگی و آموزشی و  سوم که از مسئولین ذی ربط نسبت به آن گله دارم جهاد علمی است.

آیت الله جزایری یادآور شد: در خوزستان استعدادهای بسیاری وجود دارد و نیاز است در این حوزه بسیجیان فعال تر باشند، همچنین در رابطه با جهاد اقتصادی مقام معظم رهبری چند شب پیش فعالین اقتصادی را دعوت و از آنها استمداد کردند که بسیجیان باید در این عرصه نیز فعال باشند و برای لبیک به تقاضای رهبر به میدان بیایند.

وی در پایان تاکید کرد: عرصه ی جهاد علمی، صنعتی، تکنولوژیکی و اقتصادی باید فعال تر عمل کند گرچه تاکنون در این زمینه کوتاهی نیز نشده اما باید پابه پای حرکتی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند پیش برویم.

در ناآرامی های اخیر بسیج در کنار نیروهای امنیتی بوده است

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت:  در ناآرامی های اخیر بسیج در کنار نیروهای نظامی و  امنیتی بود و برای خدمت اعلام حضور کرده، همچنین مقابل کسانیکه قصد تخریب اموال عمومی را داشتند محکم و استوار ایستاده است.

سردار سرتیپ حسن شاهوارپور ضمن تبریک روز تاریخی تشکیل بسیج مستضعفین و با اشاره به اینکه این امر در ۵ آذرماه سال ۵۸ با تدبیر امام خمینی(ره) صورت گرفت، افزود: امروز که روز بسیج است همه جمع شدیم تا دشمنان اسلام بدانند بسیج همچنان محکم و استوار است.

وی بیان کرد: باتوجه به تدابیر رهبر انقلاب بسیج به عنوان عصاره ی ملت از دل مردم برای پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی برخاست که تا امروز نیز در همه ی عرصه ها حضور فعال داشته است.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان خاطرنشان کرد: نیروهای بسیجی در سنین مختلف هستند و از نوجوان تا کهنسال فعالیت می کنند، اما منظور از نیروی بسیجی جوان نشاطی است که نسبت به دین و مملکت دارند و با حساسیت برای حفظ آنها تلاش می کنند.

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه مردمی بودن بسیج از دیگر شاخصه این نهاد مقدس است، ادامه داد: ما همواره بسیج را مردمی دانسته و میدانیم، امروز بسیج در تمام عرصه ها حضور فعال و پرشور دارد همچنان که در سیل اخیر با خدمات رسانی نیروهای خود کمک حال مردم بود.

مراسم گرامیداشت هفته ی بسیج سه شنبه(۵آذرماه) با حضور استاندار خوزستان، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، آیت الله موسوی جزایری،ریاست دادگستری، حاجی زاده معاون استاندار، جمعی از  پاسداران و نیروهای بسیجی شهرستان های مختلف، از جمله بسیج عشایری، ادارات، کارگری، پایگاه های مقاومت، بسیج دانش آموزی و دانشجویی و گردان امام علی(ع) و امام حسین(ع) در پادگان امام خمینی(ره) برگزار شد.