ساعدی سرپرست شهرداری خرمشهر: چرا کارگران و نگهبانان شهرداری که شبانه روز با این درخت قبل از بارندگی ها برای کارهایی مانند هرس و آبیاری سرکار دارند، دچار مشکل نمی شوند؟  حمیدپور شهردار آبادان: در ۲ سال اخیر هرس درختان کنوکارپوس بصورت ویژه در دستور کار شهرداری آبادان قرار دارد.
ساعدی سرپرست شهرداری خرمشهر: چرا کارگران و نگهبانان شهرداری که شبانه روز با این درخت قبل از بارندگی ها برای کارهایی مانند هرس و آبیاری سرکار دارند، دچار مشکل نمی شوند؟  حمیدپور شهردار آبادان: در ۲ سال اخیر هرس درختان کنوکارپوس بصورت ویژه در دستور کار شهرداری آبادان قرار دارد.

نخستین باران پاییزی در شهرهای آبادان و خرمشهر حدود ۹۰۰ نفر را به دلیل عارضه تنفسی راهی بیمارستان کرد. هرچند مقصر این تنگ نفسی ها در خوزستان درخت کنوکارپوس معرفی شده اما شهرداران آبادان و خرمشهر در گفت و گو با کاوش، از هرس این درختان قبل از شروع تنگ نفسی ها خبر می دهند.

به گزارش کاوش اخبار، سرپرست شهرداری خرمشهر در خصوص تاثیر آلودگی درخت کنوکارپوس بر تنگی نفس مردم پس از بارش های پاییزی، گفت: اینکه درخت کنوکارپوس موجب تنگی نفس می شود کذب است و به نظر بنده در تاثیرگذاری این درخت بر تنگی نفس مردم بزرگنمایی شده است.
عزیز ساعدی بیان کرد: چرا این اتفاق در کشورهای دیگری که این درخت را دارند مانند عمان، کویت، امارات، عربستان و قطر رخ نمی دهد چرا کارگران و نگهبانان شهرداری که شبانه روز با این درخت سروکار دارند قبل از بارندگی ها برای کارهایی مانند هرس و آبیاری دچار مشکل نمی شوند؟
وی افزود: اگر این درخت و عدم هرس آن باعث بیماری های تنفسی می شود قطعا باید اول برای پرسنل شهرداری مشکل ایجاد می کرد.
سرپرست شهرداری خرمشهر عنوان کرد: به عقیده ی من این حجم از عارضه های تنفسی پس از اولین باران پاییزی به دلیل وجود فلرهای نفتی و آلاینده های موجود در هوا است که پس از بارندگی به سمت پایین می آیند.
ساعدی تصریح کرد: کنوکارپوس درختی است که لازم است بطور مداوم در طول سال هرس شود زیرا در غیر این صورت مشکلاتی برای هرس ازجمله نرسیدن جرثقیل، اره و شمشادزن ایجاد می کند به همین دلیل شهرداری خرمشهر معمولا در تمام بلوارهای سطح شهر سالانه حداقل پنج مرتبه هرس این درختان را انجام می دهد.
وی با بیان اینکه در پارک ها در نقاطی که در معرض دید است نیز این کار انجام می شود، خاطرنشان کرد: بطور کلی ۷۰ درصد کنوکارپوس های سطح شهر در سال چندین مرتبه هرس می شوند امسال نیز در شهریور و مهرماه این کار صورت گرفت، همچنین در حال حاضر هرس کردن ها ادامه دارد.
سرپرست شهرداری خرمشهر در پایان اضافه کرد: ۹۰ درصد از درخت های سطح شهرخرمشهر کنوکارپوس است و بقیه کهور قدیمی درحال کندن هستند.

هرس درختان کنوکارپوس بصورت ویژه انجام شد

شهردار آبادان در خصوص وضعیت هرس درختان کنوکارپوس، گفت: در ۲ سال اخیر هرس درختان کنوکارپوس بصورت ویژه در دستور کار شهرداری آبادان قرار دارد.

حسین حمید پور افزود: هرس درختان کنوکارپوس در سطح شهر آبادان پیش از فصل بارندگی و از مردادماه امسال شروع شده و هنوز هم ادامه دارد.

وی بیان کرد: در برخی نقاط شهر هرس این نوع درختان انجام شده و بعضی مناطق کار شکل دهی و زیبا کردن صورت گرفته است.

شهردار آبادان بیان کرد: این گونه از درختان در سال های پیش کاشته شده اند اما در ۲ سال اخیر اجازه ی تکثیر و افزایش درخت کنوکارپوس را نداده ایم و به سراغ کاشت گونه هایی دیگر که بوم پسند هستند و کمترین آسیب را به محیط وارد می کنند مانند برهان گلی، نخل، کنار و گل کاغذی رفته ایم.