با عنوان تدبیر، اعتماد به نفس را از بین برده اند
با عنوان تدبیر، اعتماد به نفس را از بین برده اند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بزرگترین خیانتی که به این کشور شد این بود که  نوعی اعتماد به نفس کشی در جامعه صورت گرفت، افزود: کسانی که به عنوان تدبیر و ارتباطات بین المللی راه های زیادی در پیش گرفته اند غالبا اعتماد به نفس را در کشور از بین بردند.

به گزارش کاوش، محسن رضایی در آیین افتتاحیه اولین دوره آموزشی تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده که پنجشنبه( ۲ آبان ماه) در سالن اجتماعات سازمان آب و برق واقع در گیت بوستان اهواز برگزار شد با بیان اینکه این دوره بنا بر ضرورت هایی طراحی شده، اظهار کرد: اولین ضرورت انتقال تجارب به نسل های دیگر است که اگر به خوبی صورت نگیرد در اداره ی کشور با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: انتقال نسلی معنایش این است که نسل اول و دوم انقلاب از صحنه اداره کشور خارج می‌شوند و نسل سوم و چهارم انقلاب باید مسئولیت اداره کشور را برعهده بگیرند،  سوال این است که آیا این نسل ها آمادگی پذیرش این مسئولیت را دارند؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به اینکه نسل اول و دوم انقلاب در جریان جنگ با تجربه شدند، بیان کرد: هدف از این دوره  این است تا بدون جنگ  تجارب مدیریتی منتقل شوند چراکه این تجارت، سرمایه بسیارعظیمی است که نباید در دل خاک دفن شوند.

رضایی خاطرنشان کرد: در این دوره بخشی از تجربه مدیریتی منتقل می شود و در قسم دیگر به مدیران آینده  برای بدست آوردن متدلوژی و مشی فکری کمک می کند و مدیران باید تجارب گذشته را در دل خود ذخیره کنند.

وی با عنوان اینکه ضرورت دوم با توجه به اینکه در حال حاضر در کشور با عدم توازن مواجه هستیم این است که این موضوع آسیب شناسی شود؛ افزود: در یک بخش هایی مانند سیاست، دفاع و امنیت به پیشرفت های  بسیارعظیمی  دست یافته ایم، به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شدیم و مقابل کشورهای بزرگ ایستاده ایم اما در بخش هایی دیگر مانند اقتصاد عقب هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان داشت: این دوره نشان می دهد هرکجا که پیشرفت داشته ایم محصول مدیریت خاص و جهادی بوده است و هرجا عقب افتاده ایم محصول مدیریت ضعیف بوده است، این دوره به مدیران آینده دید و چارچوبی می دهد که اگر می خواهند در جامعه موثر باشند به سمت مدیریت جهادی حرکت کنند.

محسن رضایی با اشاره به اینکه این نوع مدیریت باعث پیشرفت و معجزات بسیاری می شود، تاکید کرد: مدیریت جهادی می تواند مدرن ترین هواپیماهای دشمن را زمین بزند و یک قدرت عظیمی را پشت سد جمهوری اسلامی متوقف کند.

وی اضافه کرد: دوره آموزشی تربیت مدیران راهبردی جهادی، مشخص می کند که چطور می شود عدم توازن را برطرف کرد و عقب ماندگی در بخش صنعت، اقتصاد، کشاورزی و اشتغال را جبران کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر بعد تربیتی این دوره ها یادآور شد: باید بعد از اتمام دوره تغییری در زندگی افراد  به لحاظ رفتاری صورت بگیرد و اولین رفتاری که افراد فرا می گیرند رفتار تیمی و کار جمعی است.

رضایی با بیان اینکه  امروز برای کاری که در کشور صورت می گیرد سه گروه دست به دست هم می دهند، عنوان کرد:  تصمیم سازان  جامعه که کارشناسان نام می گیرند ۲۰۰ هزار نفر، تصمیم گیران که در اداره ی کشور تصمیم می گیرند حدود ۱۰ هزار نفر و مجریان و اجراکنندگان تصمیم ها بیش از یک میلیون نفر هستند که این ارقام وجود نقص و ایراد را نشان می دهند.

۸۵ درصد از بودجه ی کشور صرف پرداخت حقوق می شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کارکنان دولت بیش از سه میلیون نفر هستند و حدود ۸۵ درصد از بودجه ی کشور صرف پرداخت حقوق و دستمزد می شود که دیگر اعتباری برای کارهای عمرانی  باقی نمی ماند.

وی با تاکید بر اینکه ما نیاز به کارشناسان، مدیران، تصمیم گیرندگان و مجریان جهادی داریم، افزود: اهمیت کار کارشناسان کمتر از مدیران نیست  چه بسا بعضی مجریان تصمیمات خوب اخذ شده را اجرا نمی کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  اظهار کرد: به عقیده ی بنده مهم ترین دستاورد انقلاب و جنگ برای  ما رهبری و مدیریت جهادی است نه موشک های نقطه زن و پهپادها گرچه اینها جزو دستاوردها هستند اما امروز مظلوم ترین واژه در کشور مدیریت جهادی است که جز در حوزه های نظامی ازاین ثروت عظیم استفاده نمی شود.

محسن رضایی اظهار کرد: باید اصول کلی و سبک مدیریت جهادی شناسایی و بعد در زمینه های دیگر بومی سازی شود و با تخصصی از آن حوزه ترکیب شود.

داعشی به نام فقر و بیکاری/  مبارزه با تورم کمتر از جنگ با داعش در سوریه نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این دوره های آموزشی به ما می گویند مدیریت جهادی برای حوزه های دیگر بوده مگر می خواهید ما را به سوریه اعزام کنید که ما پاسخ می دهیم؛ خیر، سوریه همین جا است، داعش همین فقر و بیکاری در کشور است و  مبارزه با بیکاری، فقر و تورم کمتر از جنگ با داعش  در سوریه نیست.

رضایی با اشاره به اینکه ۳۰۰ سال استعمار فرهنگ جامعه، نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی جامعه ی ما را تغییر داده است، خاطرنشان کرد: استعمار کشور مارا خواب کرده است و در حالت جهادی به سر نمی بریم، زندگی ما یک زندگی مصرفی هست که دائما به آسمان دولت نگاه می شود و اعتماد به نفس ما به خصوص جوانان جامعه را از بین برده اند.

وی ادامه داد: “ما می توانیم” را از ما گرفته اند و ” ما نمی توانیم ” آنقدر تکرار شده که جوانان ما همیشه احساس می کنند کسی باید دستشان را بگیرد و بلند کند که این اشتباه است چراکه کشور ما نه تنها می تواند خود را اداره کند بلکه قادر است جمعیت ۵۰۰ میلیون نفر را اداره کند اما  متاسفانه این روحیه بمباران شده است.