وظیفه شهردار پاسخگویی به شورا است
وظیفه شهردار پاسخگویی به شورا است

رییس شورای شهر اهواز گفت: یکی از وظایف شورا تذکر و طرح سوال از شهرداری است و از وظایف شهردار نیز پاسخ به سوالات شورای شهر است.

به گزارش کاوش، در نودمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز که امروز(۲۶ شهریورماه) با دستور کار ارائه پاسخ شهردار به سوالات حیدری یکی از اعضای شورای شهر برگزار شد، عبدالزهرا سنوات اظهار کرد: همه باید دلشان برای شهر بتپد و هرکجا منفعت شهر است در آن مسیر حرکت کنند، امیدواریم اعضای شورا و شهردار بدون حساسیت و با آرامش جلسه را به پیش ببرند.

تغییرات مدیریتی در شهرداری طبیعی است

شهردار اهواز در پاسخ به یکی از سوالات مطرح شده از سوی شورا که در خصوص عدم ثبات مدیریتی در شهرداری بود، بیان کرد: هرسیستمی در مدیریت شهری  برای اینکه به سمت جلو حرکت کند نیاز به خلاقیت، پویایی و نگاه نو دارد و در این راستا طبیعی است که یکسری تغییرات مدیریتی انجام شود چراکه سلایق مختلف است.

موسی شاعری با اشاره به اینکه برای موفقیت باید تیمی بر سر کار بیایند که بتوانند کارگروهی هماهنگی در کنارهم انجام دهند، افزود: در چنین شرایطی بعضی مدیران جایگزین یا انتصاب می شوند که ممکن است در بعضی حوزه ها مدیری سابقه ی درخشان و عملکرد خوبی داشته باشد اما گاهی تغییر برای ایجاد انگیزه های بیشتر لازم است.

وی عنوان کرد: در پنج ماهه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۶ درصدی در حوزه ی درآمد های شهرداری مشاهده می شود و مناطق هشت گانه ی شهردراین مدت به نسبت سال قبل رشد ۱۴ درصدی و شهرداری مرکز نیز رشد ۷۲ درصدی داشته است.

شهرداراهواز خاطرنشان کرد: یکسری طرح های ضربتی را آغاز کردیم از جمله پاکسازی سواحل کارون و بقایایی که ناشی از سیل اخیر بودند البته  بخشی از آن هنوز هم بدلیل مراحل انتخاب پیمانکار باقی مانده است.

شاعری با بیان اینکه طرح آسفالت محله به محله را آغازشده، ادامه داد: بیش از ۷۰۰ هزار متر مربع در سطح شهر آسفالت صورت گرفته که تمرکزکار در منطقه ی سه بوده است، اکنون این طرح  در منطقه ی کیانشهر در محله ی عین ۲ انجام می شود و در منطقه ی  ملاشیه و دیگر مناطقی که در دستور کار مدیریت شهری است انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به این موضوع که سه پروژه با همکاری قرارگاه خاتم انبیاء(ص) اجرا خواهد شد، تصریح کرد:  تقاطع میدان جمهوری، تقاطع دانشگاه و مجموعه ی ورزشی ملی راه اجرایی خواهند شد که تجهیز کارگاه قرارگاه خاتم انبیاء شروع شده است، در مرحله ی طراحی هستند و بزودی کلنگ زنی خواهد شد.

شهردار یادآور شد: عملیات اجرایی تقاطع میدان دانشگاه نیزحداکثر ظرف مدت یکماه آینده درسه  شیفت کاری شروع خواهد شد.

شاعری تاکید کرد: پروژه ی تقاطع غیر همسطح شهید کجباف که درشورای قبل وزمان شهردار سابق عملیات اجرایی آن آغاز شد،  اجرای هر سه فاز پروژه را به صورت همزمان آغاز و بیش از دو فاز آن به بهره برداری رسیده است، پیشرفت کاربه نسبت زمان تحویل پروژه عقب است  چراکه قول داده ایم هر سه فازظرف یکسال به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: احیای فضای شهری از جمله نورپردازی ها، آب نماها و میادین  شهرو مواردی که باعث رنگ و لعاب شهر می شوند در کنار پروژه های عمرانی بزرگ در دستور کار شهرداری بوده است.

شهرداربا اشاره به آغازاجرای پروژه ی تقاطع کیانشهرگفت: تقاطع غیر همسطح مهرشهر- کیانشهر در روزهای گذشته کلنگ زنی شد و عملیات اجرایی آن شروع شده است که قول می دهیم در زمان کمتر از موعود قرارداد به بهره برداری برسد.

شاعری افزود: در هفته ی آینده توافقنامه ای را با استانداری خوزستان و سازمان برنامه و بودجه امضاء خواهیم کرد که براساس آن  ۲۸۰ میلیارد تومان به پروژه های عمرانی اختصاص خواهد یافت که ۱۴۰ میلیارد آن را دولت و بخش دیگر را شهرداری تامین می کند.

وی در خصوص سوالات طرح شده از سوی حیدری، عضو شورای شهر بیان کرد: موضوعات شهری پیچیدگی های خاصی دارند و بسیاری از معضلات و مشکلات شهری نیازمند هماهنگی های بین بخشی و همکاری تمام دستگاه های اجرایی هستند که بعضا برای حل آن ها نیاز به برگزاری جلسات متعدد و صرف زمان طولانی داریم.