[ad_1] پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه عملیه قم، با تاکید بر لزوم برخورد جدی نیروی انتظامی با منکرات در جامعه گفت: در اسلام کلیه محرمات نهی از منکر و کلیه واجبات معروف محسوب می‌شود و نیروی انتظامی در برخورد با منکرات باید جدی باشد و در […]

[ad_1]

پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه عملیه قم، با تاکید بر لزوم برخورد جدی نیروی انتظامی با منکرات در جامعه گفت: در اسلام کلیه محرمات نهی از منکر و کلیه واجبات معروف محسوب می‌شود و نیروی انتظامی در برخورد با منکرات باید جدی باشد و در اجرای وظیفه قانونی خود دقیق عمل کند.

آیت الله محمد یزدی روز یکشنبه در دیدار سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی استان قم، با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام ‌شده، آنها را بسیار خوب توصیف و از خدمات فرماندهی انتظامی قم تقدیر کرد.

وی افزود:‌ خدمات شما خدمت به ‌نظام و انقلاب است و ان‌شاءالله که موردقبول خداوند متعال قرار می‌گیرد.
آیت‌الله یزدی در ادامه، ضمن بیان توصیه‌های اخلاقی گفت: همه مسئولان باید هر شب این مساله را برای خود یادآور شوند که یک روزی هم نوبت به آنها می‌رسد و باید پاسخگوی رفتار و کردار خود باشند، بنابراین باید به ‌گونه‌ای خدمت کرد که در روز قیامت هنگامی‌ که اعضای بدن گواهی می‌دهند، پشیمان نشویم.

یزدی: نیروی انتظامی در برخورد با منکر جدی باشد

وی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: امر به‌ معروف و نهی از منکر یکی از فروع مهم دین است که البته می‌توان گفت در کنار اصول دین نیز قرار می‌گیرد، زیرا اگر مورد توجه قرار نگیرد به اصول دین هم آسیب می‌رسد.

وی افزود: البته همان گونه که فقها تصریح کرده اند؛ امر به‌ معروف و نهی از منکر سه درجه دارد: اول؛ امر به‌ معروف و نهی از منکر قلبی است، یعنی هر مسلمانی از انجام یک منکر ناراحت شود و نسبت به وقوع آن حساس باشد و از تحقق یک معروف خرسند شود، یکی از خطرات جدی برای نظام اسلامی بی‌تفاوتی عامه مردم و عدم اعتقاد در درجه اول نسبت به امر به‌ معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله یزدی ادامه داد: دوم؛ امر به‌ معروف و نهی از منکر زبانی است، بدین معنی که هر فردی هر کار زشتی را مشاهده کرد با زبان تذکر دهد و یادآوری نماید و البته شرط اول همان‌ گونه که فقها هم گفته‌اند این است که احتمال تاثیر بدهید و اگر کسی احتمال اثر بدهد، تذکر واجب است.

وی اضافه کرد: درجه دیگر آن نیز درجه اجرایی و عملی امر به‌ معروف و نهی از منکر است که برای عامه مردم نیست و مربوط به حکومت می‌شود و اجرای آن برعهده کسانی است که مسئولیت رسمی دارند که البته باید بر اساس مقررات و قانون عمل کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم نیز در این دیدار، ضمن تشکر از هماهنگی به ‌عمل ‌آمده برای این دیدار خطاب به آیت‌الله یزدی گفت: ان‌شاءالله رهنمودهای حضرت‌عالی مایه خیر برای اینجانب و همکاران قرار گیرد.

سردار عبدالرضا آقاخانی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های نیروی انتظامی در استان پرداخت و از تشکیل قرارگاه فرهنگی ۱۹ دی با محوریت موضوعات فرهنگی قم به ‌ویژه حجاب و عفاف خبر داد.

[ad_2]