[ad_1] باشگاه خبرنگاران جوان: «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در مصاحبه‌ با «نیویورک تایمز» با اشاره به رد درخواست‌های مکرر اسلام آباد برای آغاز مذاکرات با دهلی‌نو گفت: مذاکره با هندی‌ها هیچ فاید‌ه‌ای ندارد، چرا که آن‌ها به هیچ اصل و قاعده‌ای پایبند نیستند و رویکرد سخت آن‌ها در «جامو و کشمیر» گویای این امر است. […]

[ad_1]

باشگاه خبرنگاران جوان: «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در مصاحبه‌ با «نیویورک تایمز» با اشاره به رد درخواست‌های مکرر اسلام آباد برای آغاز مذاکرات با دهلی‌نو گفت: مذاکره با هندی‌ها هیچ فاید‌ه‌ای ندارد، چرا که آن‌ها به هیچ اصل و قاعده‌ای پایبند نیستند و رویکرد سخت آن‌ها در «جامو و کشمیر» گویای این امر است.

نخست‌وزیر پاکستان ضمن اشاره به این موضوع که پاکستان همه سعی خود را برای حل مسئله کشمیر به کار خواهد گرفت، افزود: هند هیچ تمایلی به مذاکرات ندارد با این وجود پاکستان حسن نیت خود را ثابت کرده و مسئله کشمیر را در سطوح بین‌المللی مطرح کرده است.

عمران خان ضمن ابراز نگرانی از احتمال نسل‌کشی در کشمیر توسط هند و افزایش تنش‌ها در منطقه افزود: جامعه بین‌المللی باید برای جلوگیری از یک تهدید بزرگ امنیت جهانی و رویارویی دو رقیب هسته‌ای دست به کار شود.

وی از کارشناسان حقوقی و نهاد‌های بین‌المللی خواست تا با حضور در جامو و کشمیر اوضاع را از نزدیک بررسی کنند تا از واقعیت بحرانی کشمیر آگاه شوند.

[ad_2]