[ad_1] خبرگزاری فارس: تبدیل آب شور به آب شیرین و قابل مصرف برای انسان یکی از چالش های مهم جهان امروز است و روش های مختلفی برای این کار ابداع شده که عمدتا پرهزینه و مستلزم صرف انرژی فراوان هستند. اما محققان برای برطرف کردن نیازهای موجود در این زمینه یک غشای چوبی مشبک تازه […]

[ad_1]

خبرگزاری فارس: تبدیل آب شور به آب شیرین و قابل مصرف برای انسان یکی از چالش های مهم جهان امروز است و روش های مختلفی برای این کار ابداع شده که عمدتا پرهزینه و مستلزم صرف انرژی فراوان هستند.

اما محققان برای برطرف کردن نیازهای موجود در این زمینه یک غشای چوبی مشبک تازه را جایگزین غشاهای پلاستیکی که در بسیاری از سیستم های موجود بدین منظور به کار می رود، کرده اند.

آب شیرین کنی از جنس چوب

این روش حتی از روش های مبتنی بر استفاده از پلیمر برای شیرین کردن آب نیز کاربردی تر است، زیرا در روش های پلیمری نیز از سوخت های فسیلی استفاده می شود که محیط زیست را آلوده می کنند. اما غشای چوبی ابداع شده توسط پژوهشگران دانشگاه های کلرادو، مریلند و پرینستون با عبور دادن آب از غشای مشبک متکثر چوبی آلودگی های آن را جدا می کند.

محققان می گویند این سیستم تصفیه آب بعد از تکمیل آزمایش ها و تجاری سازی می تواند برای حذف باکتری های مضر از آب نیز به کار گرفته شود.

[ad_2]