اساتید گروه آب آمادگی خود را برای کمک در بحران سیل اعلام کرده اند/ شخصا به ایزدجو و حاجی زاده پیام دادم/ تهمت های خادمی تهمتی به همه فارغ التحصیلان است که خود ایشان نیز جزء آنهاست
اساتید گروه آب آمادگی خود را برای کمک در بحران سیل اعلام کرده اند/ شخصا به ایزدجو و حاجی زاده پیام دادم/ تهمت های خادمی تهمتی به همه فارغ التحصیلان است که خود ایشان نیز جزء آنهاست

ما نباید با کلی گویی دانشگاهیان را زیر سوال ببریم زیرا در این صورت ممکن است عده ای با همین روش کلی گویی نمایندگان محترم مجلس را با الفاظی مانند اختلاس گر و نجومی بگیر و یا رانت خوار زیر سوال ببرند که زیبنده نیست…

هدایت الله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در توییت هایی نوشت: خبری از اساتید دانشگاهی کشور در این بحران سیل آسا نیست، واقعا هیچ کمکی نمی توانند بکنند؟ هیچ طرحی به ذهنشان نمی رسد؟ حرفی برای گفتن ندارند؟ فارغ التحصیلان این دانشگاه ها، جنگل خوار، یا ناظر جنگل خواری، تخریب کننده طبیعت، سازنده جاده ها بر بستر رودخانه ها و تولید کننده چنینی مدیرانی هستند. واقعا دانشگاه ها چرا در سکوت محض هستند؟ لااقل از تولید چنین مدیران و مهندسینی که باعث خرابی شده اند عذرخواهی کنید.

مهدی قمشی رئیس دانشکده مهندسی علوم آب دانشگاه شهید چمران در جوابیه که به دفتر پایگاه خبری کاوش ارسال کرده است جواب توییت های خادمی را داده است، در این جوابیه آمده است:

اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز و خصوصاً اساتید مرتبط با آب و عمران همیشه و خصوصاً از ابتدای بحران سیل آمادگی خود را برای کمک به مدیران خصوصاً در امور کارشناسی و علمی اعلام کرده اند.

در کمیته بحران استانداری ۲ نفر از اساتید دانشگاه عضو هستند امّا در زمان بحران هیچ وقت از آنان جهت شرکت در جلسه و یا مشورت خواهی دعوت به عمل نیامده است و البته جای تعجب هم دارد. علاوه بر این در ششم فروردین ماه شخصاً به آقایان دکتر ایزدجو و حاجی زاده پیام دادم و اعلام آمادگی کردم که در هر ساعت شبانه روز نیاز به کمک دارند اطلاع دهند تا خدمتشان برسم. امّا بحز یک مورد که آقای دکتر ایزدجو دعوت کردند دیگر بازخوردی از این اعلام آمادگی دریافت نکردم.

مدیران ما باید بدانند که اساتید معمولاً اینطور نیستند که خود را به زور به مدیران تحمیل کنند و لذا بنا را بر این می گذارند که خود مدیران از عهده کار برآمده اند هر چند در هر صورت شخصاً مشورت گرفتن را بسیار نیکو می دانم. در هر صورت در چنین شرایطی که مستقیماً از توان اساتید دانشگاهها استفاده نمی شود، اساتید می توانند نقطه نظرات و تحلیل های خود را از طریق رسانه ها به سمع و نظر مدیران برسانند که این کار را در حد قابل قبولی انجام داده اند.

این که آقای خادمی فارغ التحصیلان دانشگاه را جنگل خوار، یا ناظر جنگل خورای، و تخریب کننده طبیعت توصیف کرده اند و از دانشگاه ها خواسته اند که حداقل از تولید چنین مدیران و مهندسینی عذرخواهی کنند؛ تهمتی به همه فارغ التحصیلان است که خود ایشان نیز جزء آنهاست.

به طور کلی هدف اصلی دانشگاه ها آموزش و ارتقاء مهارت هاست هر چند که از نظر اخلاقی نیز باید بر جوانان این مرز و بوم اثر مثبت بگذارند و نباید خود را از تاثیر اخلاقی بر فارغ التحصیلان جدا کنند. امّا در هر صورت متولی اخلاق حرفه ای فارغ التحصیلان، تنها دانشگاه نیست و خیلی از بخش های جامعه با آن درگیر هستند.

اگر از فارغ التحصیلان دانشگاه ها تخلفی چه عمومی و چه در موارد حرفه ای سر بزند و ایشان یا هر کسی بتوانند ادله خود را محکمه پسند نماید وظیفه دارد که به قوه قضاییه اعلام نمایند نه اینکه دانشگاه ها را زیر سوال ببرند. در هر صورت باید توجه داشت که در جامعه متخصصین کشور و مدیران ما، خدمت گذار و متعهد کم نیست همانطور که ممکن است غیر متعهد نیز یافت شود. ما نباید با کلی گویی دانشگاهیان را زیر سوال ببریم زیرا در این صورت ممکن است عده ای با همین روش کلی گویی نمایندگان محترم مجلس را با الفاظی مانند اختلاس گر و نجومی بگیر و یا رانت خوار زیر سوال ببرند که زیبنده نیست.