درگیری اعضای شورای شهر خرمشهر/ تنش در شورا بر سر شهردار
درگیری اعضای شورای شهر خرمشهر/ تنش در شورا بر سر شهردار

مهر نوشت: جلسه علنی شورای اسلامی شهر خرمشهر در پی درگیری اعضای شورا به دستور رئیس شورا به صورت نیمه‌کاره خاتمه یافت. سه شنبه جلسه علنی شورای شهر خرمشهر با حضور نمایندگان شهرداری و رئیس آبفای خرمشهر، همچنین حضور مردم و خبرنگاران با موضوع بررسی چند لایحه پیشنهادی برگزار شد. پرداخت مطالبات سه تن پیمانکاران […]

مهر نوشت: جلسه علنی شورای اسلامی شهر خرمشهر در پی درگیری اعضای شورا به دستور رئیس شورا به صورت نیمه‌کاره خاتمه یافت.

سه شنبه جلسه علنی شورای شهر خرمشهر با حضور نمایندگان شهرداری و رئیس آبفای خرمشهر، همچنین حضور مردم و خبرنگاران با موضوع بررسی چند لایحه پیشنهادی برگزار شد.

پرداخت مطالبات سه تن پیمانکاران از جمله مصوباتی بود که امروز با رأی حداکثر آرای اعضا تصویب شد اما رفع مشکل پارکینگ طبقاتی بازار امام رضا و مشکلات ترافیکی محدوده این بازار بی‌نتیجه ماند.

در ادامه جلسه پیشنهاد تغییر تعرفه‌های آب و فاضلاب که از سوی آبفا مطرح شده و جلسه پیشین نیز بررسی شده بود به اختلاف نظر اعضای شورای شهر خرمشهر انجامید.

موسی مطور جزیره به عنوان موافق اجرای این طرح ادعا کرد: طرح پیشنهادی به شیوه صحیح توسط رئیس شورای شهر قرائت نشده است.

در ادامه چهار تن از اعضا به اجرایی شدن این طرح رأی موافق دادند اما بار دیگر به نارضایتی مطور جزیره انجامید.

وی با خطاب به مردم حاضر در جلسه موضوع دو دستگی و سیاسی کاری شورای شهر خرمشهر را مطرح و ادعا کرد: عمده تصمیم‌های اخذشده در صحن شورا متأثر از نیروهایی خارج از صحن شورا است.

این عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر با اشاره به افراد موافق اجرایی شدن این طرح، مخالفان را کسانی خطاب کرد که نسبت به مشکلات شهر کم توجه هستند.

مطرح‌شدن این سخنان از سوی مطور جزیره منجر به پاسخ تند حاتم بندری یکی دیگر از اعضای شورا شد. وی، این نکته را یادآور شد که هر یک از اعضا استقلال رأی دارند و در صورت مجاب نشدن می‌توانند با هر طرحی مخالفت کنند و خطاب به مطور جزیره بیان این سخنان در صحن علنی مجلس را حرکتی مردود دانست.

مطور جزیره با تاکید بر نقش نظارتی شورای شهر بر شهرداری، شورای اسلامی شهر خرمشهر را بدون قیم خواند و افزود: شورا بالاترین نهاد نظارتی شهری است و هیچ کس حق دخالت در امور شورا را ندارد.

وی از سکوت شورا نسبت به مشکلات شهری انتقاد کرد و گفت: چرا هیچ کس انتقادی به شهردار خرمشهر نمی‌کند که پنج روز در هفته را در خرمشهر و محل خدمت خود نیست؟ چرا هیچ کس او را به خاطر مشکلات پر شمار شهری بازخواست نمی‌کند؟ چرا شهردار خرمشهر بابت عدم پاسخگویی به تماس‌های اعضای شورا مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد.

فاخر ربیعی فر رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در پی بیان این سخنان، نامه‌ای به پیوست چند صفحه را رو به حاضران و رسانه گرفت و اظهار کرد: این نامه طرح سوال موسی مطور جزیره از دارابی شهردار خرمشهر است که شهردار در ۴۰ صفحه پاسخ داده است. این نامه قرار بود امروز توسط اعضای شورا در صحن شورا بررسی شود.

وی افزود: جلسه آینده شورای شهر با حضور شهردار و برای پاسخ‌دهی او به سوال مطرح شده با حضور خبرنگاران تشکیل خواهد شد.

وی با بیان این سخنان ختم جلسه را اعلام کرد.

مطور جزیره اما با وجود پایان جلسه بر درخواستش مبنی بر استیضاح شهردار تاکید کرد. درگیری لفظی امیر سامری یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر با یکی از فعالان رسانه‌ای خرمشهر در پی اظهارنظر وی، از دیگر حواشی جلسه شورا بود که تا دقایقی پس از پایان جلسه نیز ادامه داشت.