به گزارش کاوش، علی خسروی روز دوشنبه ۲۰ مردادماه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: بیمه سلامت استان خوزستان یک بیمه ی حمایتی است و تقریبا ۸۵ درصد بیمه شدگان خوزستانی قشر متوسط رو به پایین هستند و نمی توان به این قشر با نگاه سیاسی و حزبی […]
به گزارش کاوش، علی خسروی روز دوشنبه ۲۰ مردادماه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: بیمه سلامت استان خوزستان یک بیمه ی حمایتی است و تقریبا ۸۵ درصد بیمه شدگان خوزستانی قشر متوسط رو به پایین هستند و نمی توان به این قشر با نگاه سیاسی و حزبی نگاه کرد و باید هر فردی که در راس امور قرار می گیرد دغدغه مند باشد.
وی با اشاره به ایجاد یکسری تغییرات در چارت اداری بیمه سلامت خوزستان بیان کرد: فرایند تمام بیمه ها مانند بیمه ی تامین اجتماعی و تکمیلی باید به صورت الکترونیک انجام شود.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: نباید از شفاف سازی گریزان باشیم و باید اقدامات انجام شده برای بیمار به صورت شفاف در اختیار پزشکان و خود بیمار و همچنین دانشجویان مطالبه گر جهت انجام پایان نامه قرار گیرد.
خسروی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه نقش مهمی در انتقال کاستی ها و نواقص به مسئولان بر عهده دارند و اگر در حرکت باشند بسیاری از مشکلات عقب ماندگی شهرها حل می شود.
وی تصریح کرد: معتقدم خبرنگاران در برخی مسائل به خصوص در بحث کرونا در عمق قضیه نیستند در صورتی که اگر این طور بود شاید بسیاری از مشکلات مانند مسائل بهداشت و درمان و غفلت از پیشگیری از کرونا توسط مردم و مسئولان حل می شد.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان اظهار داشت: ما تا جایی که توانستیم تمام طرح ها را الکترونیکی کرده ایم و اکنون پرونده های بیماران در تمام بیمارستان های دولتی الکترونیکی شده است گرچه در ابتدا برای این کار مقاومت شد اما با پافشاری و پیگیری های ما این کار انجام شد.
خسروی عنوان کرد: ۶۳ درصد موسسات به سامانه ی ما وصل شده اند و در حال حاضر به صورت الکترونیک به بیماران نسخه می دهند.
وی با بیان اینکه از اصحاب رسانه انتظار داریم در بحث فرایندهایی که منجر به ایجاد رفاه و آسایش مردم می شود در کنار بیمه سلامت باشند، افزود: اگر بتوانیم تمام فرایندهای بیمه سلامت را به صورت الکترونیکی انجام دهیم قطعا به نفع یمه شدگان است و می توانند تنها با ارائه ی شماره ی ملی و بدون نیاز به دفترچه ی کاغذی تمام خدمات را دریافت کنند و از روند درمانی طی شده مطلع شوند همچنین پزشک با نگاه به پرونده ی الکترونیک بیمار سریعتر می تواند تشخیص عوارض دارویی احتمالی را دهد.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در پایان تاکید کرد: الکترونیک شدن پرونده ها به نفع موسسات و بیمه و به خصوص مردم است بنابراین باید مطالبه گر باشیم تا این مقاومت شکسته شود و این درصد ثابت (۶۳ درصد) به صد درصد برسد و هم برای بیماران سرپایی و هم موارد بستری شده فرایندها الکترونیک شود.