۸۵ درصد بیمه شدگان خوزستانی قشر متوسط رو به پایین جامعه هستند/ پرونده های بیماران در بیمارستان های دولتی الکترونیکی شده است
۸۵ درصد بیمه شدگان خوزستانی قشر متوسط رو به پایین جامعه هستند/ پرونده های بیماران در بیمارستان های دولتی الکترونیکی شده است

به گزارش کاوش، علی خسروی روز دوشنبه ۲۰ مردادماه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: بیمه سلامت استان خوزستان یک بیمه ی حمایتی است و تقریبا ۸۵ درصد بیمه شدگان خوزستانی قشر متوسط رو به پایین هستند و نمی توان به این قشر با نگاه سیاسی و حزبی […]

به گزارش کاوش، علی خسروی روز دوشنبه ۲۰ مردادماه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: بیمه سلامت استان خوزستان یک بیمه ی حمایتی است و تقریبا ۸۵ درصد بیمه شدگان خوزستانی قشر متوسط رو به پایین هستند و نمی توان به این قشر با نگاه سیاسی و حزبی نگاه کرد و باید هر فردی که در راس امور قرار می گیرد دغدغه مند باشد.

وی با اشاره به ایجاد یکسری تغییرات در چارت اداری بیمه سلامت خوزستان بیان کرد: فرایند تمام بیمه ها مانند بیمه ی تامین اجتماعی و تکمیلی باید به صورت الکترونیک انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: نباید از شفاف سازی گریزان باشیم و باید اقدامات انجام شده برای بیمار به صورت شفاف در اختیار پزشکان و خود بیمار و همچنین دانشجویان مطالبه گر جهت انجام پایان نامه قرار گیرد.

خسروی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه نقش مهمی در انتقال کاستی ها و نواقص به مسئولان بر عهده دارند و اگر در حرکت باشند بسیاری از مشکلات عقب ماندگی شهرها حل می شود.

وی تصریح کرد: معتقدم خبرنگاران در برخی مسائل به خصوص در بحث کرونا در عمق قضیه نیستند در صورتی که اگر این طور بود شاید بسیاری از مشکلات مانند مسائل بهداشت و درمان و غفلت از پیشگیری از کرونا توسط مردم و مسئولان حل می شد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان اظهار داشت: ما تا جایی که توانستیم تمام طرح ها را الکترونیکی کرده ایم و اکنون پرونده های بیماران در تمام بیمارستان های دولتی الکترونیکی شده است گرچه در ابتدا برای این کار مقاومت شد اما با پافشاری و پیگیری های ما این کار انجام شد.

خسروی عنوان کرد: ۶۳ درصد موسسات به سامانه ی ما وصل شده اند و در حال حاضر به صورت الکترونیک به بیماران نسخه می دهند.

وی با بیان اینکه از اصحاب رسانه انتظار داریم در بحث فرایندهایی که منجر به ایجاد رفاه و آسایش مردم می شود در کنار بیمه سلامت باشند، افزود: اگر بتوانیم تمام فرایندهای بیمه سلامت را به صورت الکترونیکی انجام دهیم قطعا به نفع یمه شدگان است و می توانند تنها با ارائه ی شماره ی ملی و بدون نیاز به دفترچه ی کاغذی تمام خدمات را دریافت کنند و از روند درمانی طی شده مطلع شوند همچنین پزشک با نگاه به پرونده ی الکترونیک بیمار سریعتر می تواند تشخیص عوارض دارویی احتمالی را دهد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در پایان تاکید کرد: الکترونیک شدن پرونده ها به نفع موسسات و بیمه و به خصوص مردم است بنابراین باید مطالبه گر باشیم تا این مقاومت شکسته شود و این درصد ثابت (۶۳ درصد) به صد درصد برسد و هم برای بیماران سرپایی و هم موارد بستری شده فرایندها الکترونیک شود.